02-08 Dag 7 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu 02-08 Dag 7 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

02-08 Dag 7

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Augustus 2010 | Canada, Whistler

'Whistler, een van de steden waarin de Olympische Winterspelen plaatsvonden dit jaar. Erg veel Olympische dingen zijn er echter niet meer te bezichtigen. Wel is er een speciaal Olympisch Plaza in aanbouw; lees: een nieuw winkelcentrum vernoemd naar de Spelen… Toch zijn er meer dingen in Whistler te doen dan de Olympische restanten bekijken en winkelen. Wij zijn namelijk per stoeltjeslift/gondel naar de toppen van de twee grootste bergen gegaan: Mount Garibaldi en Blackcomb Mountain. Op de eerst genoemde berg lag er nog behoorlijk wat sneeuw. Op de heenweg naar de top lag er een vervelend gladde ijsklomp waar zo’n beetje iedereen over uitgleed. Verder op lag weer zo’n klomp sneeuw, maar deze was verrassend standvastig. Ook zagen we een bergeekhoortje. Toen gingen we terug naar halverwege de berg. Daar was er de mogelijkheid om van Mount Garibaldi naar Blackcomb Mountain te gaan per gondel. Dat deden we uiteraard. Met een speciale gondel wel te verstaan: deze had namelijk een glazen gat in de bodem waardoor je perfect uitzicht had op de kloof onder je. Deze peak-2-peak gondel was erg speciaal: hij strekte zich uit over 4.5km, op een hoogte variërend van 32m tot 67m en werd ondersteund door slechts 4 pilaren! Op de Blackcomb Mountain (waar niet zoveel te doen was als op de andere) hebben we wat broodjes en een ijsje gegeten alvorens we terug naar beneden gingen. Onderweg naar beneden hebben we zelfs nog een echte zwarte beer gezien!! Hij had niet eens in de gaten dat een heleboel mensen op vrij korte afstand naar hem/haar stonden te kijken of mensen boven hem/haar vlogen en hij/zij zeer populair was! :P ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij een Italiaan. We ontploften bijna, zoveel en lekker hadden we gegeten. Na het eten zijn we ’t dorp nog in geweest, rondgestruind naar wat leuke souvenirtjes en jassen. Morgenochtend verkassen we weer, dan gaan we naar 100 Mile House (ja, dat is een naam van een stad) en daarvoor zijn we de hele dag onderweg. ‘k ga dus gauw naar bedje! G’nite mate.