09-08 Dag 14 - Reisverslag uit Banff, Canada van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu 09-08 Dag 14 - Reisverslag uit Banff, Canada van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

09-08 Dag 14

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Augustus 2010 | Canada, Banff

Vandaag was er voorspeld voor 30 graden en veel zon. Dit was ook zo, tot ’t begin van de middag. Ineens begon ’t te regenen en daalde de temperatuur drastisch… Gelukkig hadden we ’s ochtends onze wandeling al gemaakt, namelijk naar Tunnel Mountain. Deze berg had geen tunnel, zoals de suggestie doet wekken. Wel een enorm steil pad omhoog, naar de top! Wat een klim! ’t Uitzicht was wel mooi, over Banff, Bow River en de een miljoen dollar kostende golfbaan. We vonden echter maar 1 eekhoorntje. Vervolgens daalden we af, terug naar de auto. We gingen op weg naar Lake Minnewanka, ’t grootste meer in de Rockies. Het meer was echter niet zo mooi, vanwege de regen. Tevens was er niet zoveel te doen; je kon er een motorbootje huren, maar geen kano. Ook was er geen restaurantje of cafeetje waar je wat kon drinken. We reden, ook vanwege de regen, maar door. En dat was maar goed ook! Want verderop kwamen we een kudde Big Horn Sheep tegen!! Eerst eentje en wat verder de rest. Van hun hebben we geweldige foto’s van geschoten. Even later droogde het op. Omdat we niet wisten wat we wilden doen, besloten we om terug te rijden naar Lake Minnewanka. Daar kwamen we de kudde weer tegen! :P Dus ja, wat moesten we dan, behalve nog wat meer plaatjes schieten van ze?! :P.

Toen zijn we naar Cascade Ponds gereden. Daar hebben we op een ruiterpad gelopen. Erg modderig en vies was dat. Wel leidde ’t ons diep ’t bos in en vervolgens terug naar de vijvers. Daar zagen we een grote groep marmots. Kleine, eekhoornachtige beestjes. Maar dan wat groter en dikker.

Aan ’t einde van de middag toch nog Banff Falls bezocht. Feitelijk gezien een grote monding van een rivier in de andere wat tot een wijde waterval uitte. Daarna effetjes naar Banff Gondel weesten kijken. Deze ging erg ver omhoog.
’s Avonds lekker uit eten geweest bij Earls, waar we ieder een ander toetje namen en deze met elkaar deelden (lees: ieder at een kwart van ’t toetje voor hem/haar en gaf ’t dan weer door). Uiteindelijk vond iedereen een ander toetje ’t lekkerst!