Dag 8 24-07 - Reisverslag uit Druskininkai, Litouwen van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 8 24-07 - Reisverslag uit Druskininkai, Litouwen van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 8 24-07

Blijf op de hoogte en volg Manon

24 Juli 2012 | Litouwen, Druskininkai

In Druskininkai zijn er huisjes met mooie houten versieringen. De stad is er niet echt bekend om, maar de versieringen zijn wel typisch van deze streek, net als de zoutwaterbronnen. Veel tijd om ze te bezichtigen of naar de bronnen te gaan hadden we helaas niet, want we waren op weg naar een kasteel! Namelijk het kasteel bij Trakai, gelegen op een eiland. Heel bijzonder aan het kasteel is dat het sinds de 1333 bestaat. Er is in verscheidene fasen aan het kasteel gebouwd. Eind zestiende eeuw is het kasteel in verval geraakt, maar vanaf de 19e eeuw is er begonnen met de reconstructie en wederopbouw.

Na het kasteelbezoek hebben we nog eventjes lekker een ijsje gegeten en in de straatjes rondom het meer gelopen. Daar waren speciale huisjes gebouwd, met drie ramen aan de straatkant. Een raam voor de Groothertog, een raam voor God en een raam voor henzelf. Over deze ramen moest vroeger belasting betaald worden. Heel leuk om te zien, vooral de goed onderhouden huisjes.

Daarna zijn we naar Vilnius doorgereden. Daar is ons hotel voor de komende twee nachten. In het hotel hebben we ons even opgefrist, oma gebeld en naar restaurantjes gezocht. Het eerste restaurant viel af, het zag er totaal niet uit als op de website. Het tweede restaurant was vol, maar de juffrouw daar wees ons op de restaurantstraat in Vilnius en daar slaagden we wel om een tafeltje te bemachtigen. Daar hebben we Italiaans gegeten, pizza en pasta. Nu is het bedtijd. Weltrusten 

• 24 Juli 2012 - 23:12

Lian :

Hoi Manon....en Leonie en Petra en Robert

Zoooo leuk om elke dag jullie reisverslag te lezen.
    Ga zo door, geniet ervan en groetjes van

Joop en Lian