Dag 12 28-07 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 12 28-07 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 12 28-07

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 Juli 2012 | Estland, Tallinn

Vroeg opstaan was vanmorgen niet zo’n probleem. Erg goed hadden we toch al niet geslapen. Bij het ontbijt was het erg druk, de bediening kon het simpelweg niet aan om het eten voorradig te houden en ondertussen de tafels schoon te maken. We zijn daarom snel na het ontbijt op weg gegaan, naar onze eerste wandeling van vandaag. Die wandeling hebben we in de omgeving van Tartu gehouden. Het was de bedoeling om bij een vogelspot-toren te eindigen, zodat we daar later vogels konden spotten. Het probleem was alleen, dat we de vogelspot plaats maar niet tegenkwamen. Ook in de verre omgeving was er geen toren te zien. We zijn dus teruggekeerd, zonder ook maar een vogel te hebben gespot. Erg jammer en het deed toch wel een beetje af aan de wandeling, hoe mooi de omgeving ook was.

’s Middags zijn we verder doorgereden naar Tallinn. We zijn ook al een beetje de oude stad in gegaan, onder andere om wat te eten. We hebben bij Olde Hansa gegeten, een van de meest geroemde plekken in de stad. De gerechten werden op traditionele, Middeleeuwse wijze gemaakt, maar zijn niet echt lekker. Dit komt vooral omdat er in de meeste gerechten bonen en linzen verwerkt worden en het vlees/vis vaak gerookt en daarna nog eens gebakken wordt. Het is wel smaakvol, maar je moet er van houden. De sfeer daarentegen was super, regelmatig speelde het personeel typisch Middeleeuwse liedjes en ook het servies waar het eten op geserveerd werd, zoals bijvoorbeeld aardewerken borden, maakten dat de sfeer erg gezellig was.
Nu is er nog tijd voor een lekker bad en daarna tijd om naar bed te gaan. Doeii