Dag 13 29-07 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 13 29-07 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 13 29-07

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Juli 2012 | Estland, Tallinn

Pfoe! Wat is het warm vandaag. De thermometer wees vandaag 33 graden aan. Eigenlijk was het te warm om veel te wandelen en te gaan doen. Maar omdat wij die-hards zijn, gingen we toch fanatiek op pad! Allereerst gingen we naar de Toompea Hill. Een kleine klim, voor een prachtig uitzicht over de stad, met name over het Middeleeuwse gedeelte. Heel erg mooi.

Ondertussen zijn we ook naar de Maria-Kathedraal en de speciale Alexander Russisch Orthodoxe Kathedraal gegaan. Daar was net een dienst bezig. Alle gelovigen daar waren druk bezig met buigingen maken, kruisjes slaan, meer buigingen, de afbeeldingen kussen en ondertussen zongen ze psalmen. Ook al mocht je geen foto’s maken, ik heb het toch stiekem gedaan. Wel natuurlijk eerst gecheckt of de bewaker niet oplette :P

Na de kathedralen gingen we verder naar een kunstmuseum. Dit museum had enkele mooi versierde schilderijen en een aantal speciale glas-in-loodramen. Vervolgens voerden wij onze tocht verder, richting het presidentiële paleis en het omliggende park. Achteraf gezien was het nog een lange wandeling, langer dan dat we dachten. Eenmaal in het park moesten we echt even bijkomen, vooral van de hitte. We hebben daar bij het Zwanenmeertje een boterham gegeten en zijn daarna het park verder gaan verkennen. Erg mooi aangelegd door de Russische Tsaar Peter de Grote. In het meertje hebben we ook nog pootje-gebaad. Even een beetje afkoelen.

Toen het richting etenstijd ging, hebben we de lange wandeling terug gemaakt. We zijn bij het restaurant ‘Balthasar’ gaan eten. Heerlijk! Mama had botervis carpaccio, met als toetje citroen cheesecake. Papa at zalmsalade, voor het toetje at hij knoflookijs met appelgarnering. Leonie heeft eend met een pastinakensalade gekozen, en als toetje nam zij truffelassortie. Ikzelf heb geroosterd lam met ratatouille gegeten, als toetje heb ik ook truffels gekozen. Hartstikke lekker! Nu ga ik nog eventjes lekker in bad, nagenieten van de truffels en de leuke dag. Tot morgen 