Dag 16 01-08 - Reisverslag uit Riga, Letland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 16 01-08 - Reisverslag uit Riga, Letland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 16 01-08

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Augustus 2012 | Letland, Riga

De laatste dag in de Baltische Staten is dan toch echt aangebroken. Morgen vliegen we alweer terug naar Nederland. Het is voor mij echt voorbij gevlogen! We hebben prachtig weer gehad en mogen dus niet klagen. Bronnen uit Nederland vertelden ons namelijk dat het daar slecht weer was, met veel regen en onweer.

Omdat we vandaag helemaal vanuit Kuuressaare naar Riga reden, hadden we niet echt tijd om andere dingen te doen. Naar verwachting zouden we er zo’n 7 uur over doen, inclusief de tijd om met de veerboot naar de overkant te komen. Uiteindelijk hebben we er 5,5 uur over gedaan. We waren allemaal vroeg wakker en konden dus wat eerder vertrekken wat als gevolg had dat we twee veerboten eerder hadden én slechts 10 minuten hoefden te wachten.

Hierdoor waren we tegen drieën in Riga. In het hotel hebben we ons eerst opgefrist, nog even een broodje gegeten en zijn toen de stad ingegaan. Veel hebben we in de stad niet meer gedaan, want het was natuurlijk de tweede keer dat we er waren. Even na 19.00u zijn we op zoek naar een restaurantje gegaan. We zijn bij het restaurant ‘1739’ gaan eten, gevestigd in een huis gebouwd in dat jaar. Leonie koos voor een garnalenschotel, papa at een witvis, mama had sliptongetjes en ikzelf had zalm genomen. Als toetje at Leonie huisgemaakte tiramisu, papa en mama deelden een chocolade strudel en zelf had ik een huisgemaakte pannekoek, ‘Riga-style’, met frambozen, aardbeien, nootjes en nog meer vruchtjes.

Na het eten zijn we gauw naar bed gegaan, we waren best moe van het lange rijden en morgen zal ook een lange dag worden.

• 07 Augustus 2012 - 11:10

Lian Van Den Eeden:

Hoi Manon,

Ook dit keer heb ik weer GENOOOTEN van je reisverslagen.
    Zo leuk om "met jullie mee te reizen".
    Ben benieuwd naar de foto's van deze bijzondere reis.

Groetjes Lian.