Dag 8 - 20-07 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 8 - 20-07 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 8 - 20-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas baby! Oh yeah ;D

Na een verfrissende ochtendduik verlaten we Beatty, op weg naar Las Vegas. Een niet zo lange reis dit keer, omdat we Beatty eigenlijk al als tussenstop hadden. Na ongeveer twee uur rijden zien we de eerste signalen van LV al aan ons voorbij komen. “Casino, play here. Shows and fun, buy tickets here. Callgirls for you” enzovoort.

Wat een stad!
Het is.. overweldigend. Groots, magnefique. In een stad is de halve wereld verzameld: de Eifeltoren uit Parijs, de Tower Bridge uit London, Piramides en Sfinxen uit Egypte, Colloseum en beelden uit Rome, de Rialto brug en gondels uit Venetië, het Vrijheidsbeeld uit New York en ga zo maar door. Het is een groot feest.

The Strip is een hele lange straat waar het allemaal te doen is. Hier staan de miljoenenhotels, vol met casino’s en de meest wonderlijke plekken die je maar kan bedenken. We hebben met z’n allen besloten om de ene helft van The Strip vandaag te doen en morgen de andere helft.

Eerst doen we de zuidelijke kant van The Strip. We begonnen bij het Bellagio. Wat een enorm hotel! Beroemd vanwege zijn fonteinen, maar ook de Botanische Tuinen, winkels (zoals Prada, Dior, Chanel, Dolce & Gabana, Tiffany’s en ga zo maar door) en natuurlijk het casino. Om nog maar te zwijgen van het aantal limo’s dat in de (letterlijk!) file voor de deur staan.

Na het Bellagio gingen we, door het Cosmopolitan, langs hotel New York, via hotel Excalibur door het Luxor naar het Mandalay Bay. Daar moesten we helemaal naar de andere kant van het hotel lopen om bij de bestemming aan te komen: het Mandalay Bay Shark Reef. Een prachtig rif, vol met exotische dieren. Piranha’s, kwallen, roggen, pijlstaartvissen, zeesterren, schildpadden, tonijnen en natuurlijk ook haaien. Erg mooie dieren in een net zo mooie omgeving.

De wandeling naar het Mandalay Bay was echter zo ver, dat onze voeten eigenlijk al erg moe waren. We gingen daarom met de gratis tram terug naar hotel Excalibur. Vanuit daar gingen we door hotel MGM Grand (ja, van de films!). Ook dit hotel deed zijn naam eer aan, met alle prachtig versierde hallen en natuurlijk de grote gouden Leeuw. Rawrr!

Eindelijk waren we terug in het hotel. We zijn ontzettend moe van alle indrukken en kilometers die we hebben afgelegd. Nadat we onze voeten hadden gewassen gingen we daarom gauw slapen.

Onze limo-score van vandaag: 44