Dag 12 - 24-07 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 12 - 24-07 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 12 - 24-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Page

We waren al vroeg wakker vandaag, dankzij alle chinezen en andere aziaten die in ons hotel zaten. Wat een lawaai kunnen die om 6 uur ’s ochtends maken. Rond half 7 gaven we het op en gingen wij er ook maar uit. Eerst maar eens lekker ontbijten.

Het is een spannende dag vandaag, want we gaan de Grand Canyon bezoeken! Het wordt bovendien mooi weer, met 28 graden en licht bewolkt/zonnig. De Grand Canyon was erg mooi en vooral groots. De Colorado rivier stroomt door de canyon heen en lijkt van bovenaf slechts een klein stroompje. Je kan kilometers ver kijken en diverse lagen in het gesteente zien. Deze lagen zijn door diverse lava- en rivierstromen gevormd en hebben daarom ook steeds een andere kleur.

We hebben de canyon vanaf diverse uitkijkpunten bekeken. De eerste aangezichten zijn het mooist, samen met de wandeling die je kan maken. Even later hebben we in het bos gepicknickt. Even verderop op een ander uitzichtspunt waren foto’s van de canyon te zien uit 1898. Hierop was te zien dat de canyon langzaam verder uitslijt.

We konden echter niet al te lang in de Grand Canyon blijven, want het zou nog een heel eind rijden naar het hotel zijn. Dit kwam doordat een groot deel van highway 89 was afgesloten in verband met wegwerkzaamheden. Daarom moesten we een heel eind omrijden.

Dat het zonnig is geworden, kunnen we achteraf wel zien. We zijn namelijk zelfs een beetje verbrand! Om een beetje af te koelen zijn we daarom snel het zwembad ingedoken. ’s Avonds hebben we een lekker warm kippetje bij de supermarkt gehaald en die met sla en stokbrood lekker opgepeuzeld. Nu gaan we hopelijk lekker slapen. Weltrusten..