Dag 13 - 25-07 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 13 - 25-07 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 13 - 25-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Page

Het is onze tweede dag in Page vandaag. We hebben een heel lijstje met dingen die we willen doen. Ook was het een dag vol met het proberen van nieuwe dingen. Zoals bijvoorbeeld het eten van een typisch Amerikaanse gekaramelliseerde appel. Wat een zoetigheid en hoe plakt die karamel aan je tanden.

We vervolgden onze dag met het bezoeken van de Horseshoe Bay. Dit is een hoef-vormige baai, in de Glen Canyon, waar de Colorado rivier stroomt. Om de baai te kunnen zien, klommen we vanaf de parkeerplaats door de woestijn naar het uitzichtpunt. De baai was erg mooi met groene wanden. De bootjes die in de baai voeren waren erg klein, zo hoog waren we. Het was er erg warm, het zweet liep in straaltjes van ons af.

Na de Horseshoe Bay wilden we naar Antelope Canyon gaan. Een diepe canyon die door het woestijnlandschap loopt. De canyon heeft twee gangen, de Upper en Lower canyon. In eerste instantie wilden we de upper canyon bezoeken. Vanmorgen hoorden we echter dat je voor een tour moest reserveren. Bovendien heeft deze canyon ‘last’ van primetime uren, waarin je het dubbele tarief moet betalen. Aangezien de upper canyon voor vandaag volgeboekt was, gingen we daarom naar de Lower canyon. Hier was het tarief iets schappelijker en de canyon zeker zo mooi!

De tour was prachtig en avontuurlijk. We doken diep de canyon in, klauterden over rotsen en moesten acrobatische sprongen maken. Iemand die het type-amerikaan dieet volgt zou niet door de smalle doorgangen passen. Het was een zeker de moeite waard en hartstikke leuk. Na de canyon gingen we eerst maar eens een hapje eten. We waren na deze klim en wandeling terug naar de parkeerplaats hongerig geworden.

De temperatuur was inmiddels gestegen naar 39 graden. Tijd om verkoeling op te zoeken. We bezochten de Glen Canyon dam, die in 1960 al gebouwd was maar voor het eerst in 1980 gebruikt werd. Door deze dam is Lake Powell ontstaan, wat onze volgende stop werd. Het meer had een lekkere temperatuur. Het was dus tijd voor een duik! We hebben er heerlijk in gezwommen.

Na onze verfrissende duik was het weer tijd voor een hapje eten. We aten pizza bij de lokale italiaanse pizzeria en hebben voor het eerst een doggybag meegenomen. Eens kijken hoe dat morgen zal smaken. Morgen verplaatsen we weer, maar nu gaan we eerst een film kijken. Doeii!