Dag 17 - 29-07 - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 17 - 29-07 - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 17 - 29-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Glenwood Springs

Vannacht heeft het behoorlijk geonweerd. Althans, zo word mij verteld want ik heb er lekker door heen geslapen! Dit is ’s ochtends ook te merken, want er zijn vrij veel grote plassen op het terrein van het motel. Omdat er geen ontbijt bij de overnachting zat, ontbeten we met yoghurt en cruesli die we eerder hadden gekocht.

Na het ontbijt gingen we op weg naar Arches National Park. Dit park ligt ongeveer vijf mijl van Moab vandaan. We hebben in het park een tweetal wandelingen naar een paar arches gedaan. Namelijk naar de Double arches, Tunnel arch, Pine Tree arch en Delicate arch. De Delicate Arch was een hele grote boog, waar in 1991, 95 en 96 brokken vanaf zijn gevallen. Dit zorgt ervoor dat de boog op bepaalde plaatsen slechts 1,80m breed is. De verwachtingen zijn dat de boog binnen enige tijd verder naar beneden zal storten.

We wilden ook nog de wandeling naar Devils Garden doen, maar er was vannacht door de regen een flash flood ontstaan. Hierdoor was het pad ’s ochtends afgesloten. ’s Middags was het echter weer open en omdat we vreselijk nieuwsgierig waren naar welk effect een flash flood zou hebben, moesten we toch even een kijkje nemen. Het was net alsof er een aardverschuiving had plaats gevonden. De weg en het pad waren compleet overspoeld geweest met takken, bosjes en een flinke stroom modder. De weg en ook het pad waren nog steeds nat van al het regenwater. We besloten deze wandeling toch niet meer er achteraan te plakken.

Op naar het volgende dus. We hadden verder geen andere dingen meer die we wilden doen en het werd tijd om richting het hotel te gaan. We overnachten dit keer in Glenwood Springs. Aan de rand van de stad zijn warm water bronnen gelegen. Er is een groot warm water zwembad bij gemaakt, waar je lekker in kan zwemmen.

’s Avonds zijn we uit eten geweest bij Trattoria Dionisia, een klein Italiaans restaurantje. Daar hebben we heerlijk gegeten. We begonnen met antipasti, gevolgd door een pizza. Als toetje aten we dulce de leche mousse en napolita. “De napolita was een soort baklava met chocola en nootjes, maar dan groter!” Aldus Leonie. Wel erg lekker.

Morgen moeten we weer een hele dag reizen. We gaan dan door de Rocky Mountains naar een skidorpje.