Dag 19 - 31-07 - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 19 - 31-07 - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 19 - 31-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Pfft, ik geloof niet dat iemand van ons lekker heeft geslapen. We zijn diverse keren door geluiden wakker geworden. Geluiden van buren, maar ook herten die aan het grazen waren.

We gaan daarom maar gauw op weg, om wat leuks te doen. Voor vandaag hadden we een flinke wandeling op het schema staan. We waren namelijk van plan naar Bear Lake te gaan. Daar kun je een wandeling maken die vervolgens naar Nymph Lake en Dream Lake leidt. Het is, aldus de boekjes en referenties van anderen, een schitterend gebied. Helaas waren er wegwerkzaamheden op Bear Rd, waardoor er vertragingen waren van meer dan een uur!

Daar hadden we geen zin in. We moesten dus wat anders zoeken. Dit is Wild Basin Park geworden. Daar hebben we alsnog de flinke wandeling gemaakt, langs een grote rivier/waterval. In de rivier zou ook forel moeten zitten, maar die hebben we niet kunnen vinden. We gingen steeds hoger en hoger. Op een gegeven moment kwamen we twee paarden tegen. Ze liepen langs Leonie en mij, en gingen lekker gras eten. Maar papa en mama waren een beetje achterop geraakt. De paarden versperden hun de weg om verder te kunnen. Wat nu?!

De prins op het (bruine) paard kwam gelukkig al snel aan draven. De cowboy was twee paarden kwijt geraakt en “the damn horses got half way down the mountain!” Blij dat hij ze weer gevonden had, nam hij de twee paarden aan de teugel en vervolgde zijn weg terug naar boven. Wij gingen ook weer verder. Althans, dat was de bedoeling. Een kwart mijl voordat we bij de derde waterval aan zouden komen kwamen we een paar mensen tegen. Ze zeiden ons niet verder te gaan, omdat even verderop een nest bijen agressief was geworden. Ze waren zelfs al een aantal keer gestoken. Voor ons reden genoeg om terug te gaan.

Eenmaal terug waren we best moe. We hadden omgerekend zo’n 10 km berg beklommen. We gingen daarom snel terug naar ons huisje om daar even in de hot tub te bekomen van het lange wandelen. Daarna zijn we bij een Mexicaans restaurant uit eten gegaan. We hebben toen lekkere kipschotels met diverse specerijen en groenten genomen om daar zelf wraps van te kunnen maken. De ober, een Mexicaan van origine, vroeg ons waar we vandaan kwamen. Toen we vertelden dat we uit Nederland kwamen was hij erg geïnteresseerd in de munteenheid die wij hadden. Hij spaarde namelijk buitenlands geld en was bereid om euro’s voor dollars te ruilen. Hij was dan ook erg verbaasd te horen dat we in Europa in andere landen met dezelfde munt kunnen betalen. Als aandenken hebben we hem voor de leuke avond enkele muntstukken gegeven.

Eenmaal terug thuis bij het huisje wachtte ons nog een verrassing: de Corvette club was gearriveerd! Vlak voor de deur stonden wel zeven Corvettes, allemaal anders van kleur en bouwjaar. Snel ging ik naar buiten om wat foto’s te nemen en te vragen welke bijzondere gelegenheid hen hier bracht. Al snel vertelden de dames dat er dit weekend in Winterpark een Corvette bijeenkomst is. Corvette-eigenaren van heel de US komen met hun auto naar de stad om daar met hun auto te pronken. Het had me heel leuk geleken om daar bij te zijn, maar jammer genoeg reizen we morgen alweer door.

Good night!