Dag 22 - 03-08 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 22 - 03-08 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 22 - 03-08

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Denver

Vandaag zijn we vanuit Colorado Springs naar Denver gegaan. Denver is de laatste plaats die we op onze vakantie aan doen.

Allereerst hebben we het visitorscenter in Denver bezocht. Daar hielp een vrouw ons vooral aan allerlei musea waar ze vooral zelf fan van was. Als het dertig graden is en de zon schijnt, willen we liever wat buiten doen. Het enige voorstel wat ze daarvoor had was het maken van een historische wandeling.

Daar zijn we dan ook direct mee aan de slag gegaan! De wandeling voerde ons langs het Oxford Hotel. Het hotel is gebouwd in 1891 en daarmee een van de oudste gebouwen van Denver. Vervolgens gingen we verder naar het Icehouse. Ook dit gebouw is in de vroege 1900 gebouwd. Daarna bezochten we het baseballstadion van de Colorado Rockies. Het stadion had een mooie entree met allerlei ballen van diverse balsporten in de winnaarsboog verwerkt. Het stadion was bovendien geheel in dezelfde stijl als de nabij gelegen gebouwen gemaakt.

De wandeling was leuk, maar kort. De wijk waarin de wandeling was was geheel in ontwikkeld in een industriële jaren 20-30 stijl. Er was weinig versiering en het ging vooral om de functionaliteit van het gebouw.

Na de wandeling zijn we bij Wynkoop Brewing Co. aan de Wynkoopstreet een drankje gaan doen. Het café is bekend vanwege de eigen gebrouwen bieren. Ze brouwen er wel 15 soorten! Tijd om er een met wat tapas te testen.

Daarna zijn we richting het hotel gegaan. Daar hadden we nog even kort de tijd om te zwemmen, maar toen ging het ontzettend onweren. Je kon maar een tiental meter voor je kijken, zo hard regende het! Ook op de wegen liep het al snel vast. Het regende en onweerde zo hard dat we besloten om in het hotel te blijven eten. Met ons nog een groot aantal andere gasten. Het duurde daardoor wat langer voor het eten kwam, maar het was wel prima te doen.

Nu nog effe een filmpje pakken en dan zien we morgen wel wat we dan gaan doen!