Dag 15 08-09 São Jorge - Reisverslag uit Velas, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 15 08-09 São Jorge - Reisverslag uit Velas, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 15 08-09 São Jorge

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Augustus 2015 | Portugal, Velas

Yummy, dat was weer een lekker ontbijtje vanmorgen. Vandaag zijn we naar het noorden van het eiland gegaan. Via Beira reden we naar Fajã da Ponta Furada, om daar met een wandeling naar het uitzichtpunt over de baai te gaan. De wandeling was goed te doen, al stond het slecht aangegeven. Toen we bij een splitsing kwamen, wisten we niet of we rechts of links moesten. Uiteindelijk bleek geen van beiden, want we hebben beide paden geprobeerd en geen van twee leidde tot iets. Achteraf was het uitzichtpunt bij de splitsing.

Op naar de volgende, bij Norte Grande. Dat uitzichtpunt keek uit over het lager gelegen dorpje Fajã do Ouvidor. De wandeling was zo steil naar beneden dat we het maar niet probeerden. Beter konden we met de auto de weg naar het dorpje nemen. Kortom, tijd voor een broodje om van het mooie uitzicht te genieten.

Toen dat broodje verorbert was, gingen we omhoog het binnenland in. Het was even zoeken naar de weg, wat achteraf een boeren zandweggetje bleek te zijn. Het landweggetje was erg hobbelig en even dachten we dat de Micra het niet zou redden, maar met een aanloopje lukte t wel. Het binnenland was erg mooi, maar ook ruig. Bij Pico da Esperanca beklommen we de berg. Tijdens de wandeling kwamen we nog twee kratermeren tegen en een heleboel vlinders en hommels. Het op de foto zetten van zo'n hommel, bleek voor sommigen onder ons (lees: papa) een hele uitdaging. Toegegeven, na acht pogingen had ie dan eindelijk een hommel op de foto. Op de top konden we het hele land om ons heen zien. We moesten snel een paar foto's nemen, want de wolken kwamen eraan om het uitzicht van ons te ontnemen. Op weg terug naar beneden, kwamen we een kleine kudde koeien tegen. Die moesten naar een ander weitje met lekker vers gras.

's Avonds aten we weer bij Acor. Best bijzonder dit keer, want deze avond hielden ze een buffet. Voor €12,50 kon je zoveel Portugese gerechten eten als je wilde. Er was van alles, zoals: stoofvlees, tonijn, kip met perzik, kip en garnalen, visschotel, Mexicaanse pasta op z'n Portugees met rundvlees, varkensvlees met ananas, een soort lasagne maar dan met aardappelen en gehakt, salades, frietjes, rijst, pizza... Mmm allemaal was t super lekker. Als toetje hebben we een stuk chocolade brownie bavarois gedeeld.

Morgen gaan we naar t laatste eiland, São Miguel. We vliegen daar naar toe rond 16.00u en komen daar na een half uur vliegen aan. Hopelijk hebben we dan een betere huurauto, want deze Micra was maar zozo.