Dag 16 09-08 São Miguel - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 16 09-08 São Miguel - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 16 09-08 São Miguel

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Augustus 2015 | Portugal, Ponta Delgada

Vanmiddag om 15.50u zou het vliegtuig vertrekken naar São Miguel. Om drie uur moesten we de auto inleveren, wat ons nog wat tijd gaf om iets op het eiland te doen. We wilden in Madalusa de kerk van Santa Barbera bezoeken, omdat deze kerk uit 1799 stamt en had een aantal bijzonder mooie relikwieën. Echter bleek de kerk gesloten voor renovatie. We konden de kerk dus niet in. Dat was erg jammer.

We reden daarom door naar Calheta. In deze stad waren we nog niet eerder geweest. Het plan was om daar naar het park te gaan. Eenmaal daar bleek het park erg klein te zijn. Ik schat zo'n 50m2. We waren er zo weer uit... Dit hadden we niet verwacht. Daarom gingen we maar een broodje eten in de schaduw van een boom totdat het tijd was om naar het vliegveld te gaan.

Het vliegen ging gelukkig goed. Met 35 minuten stonden we in São Miguel. De huurauto die we nu hebben is een witte Renault Clio, die een stuk nieuwer is dan de vorige auto's. Het hotel waar we zitten heet Vila Nova in Ponta Delgada en is vlakbij het centrum. Helaas is het ook vlakbij het vliegveld, want we hebben al een paar vliegtuigen over horen vliegen. Gelukkig vliegen ze hier niet 's nachts.

We hebben vanavond bij een Italiaans restaurant gegeten, genaamd Mimo.it. We hadden enorm veel geluk, want het laatste vrije tafeltje was voor ons. Yay, het was er erg lekker. Mama had spaghetti Marinara, met veel zeevruchten en vis. Papa en ik namen tonijn gehuld in een sesam korstje die tss tss gebakken was. Er hadden wat ons betreft wel wat meer aardappeltjes bij gemogen, want vier partjes is nogal weinig. Maar op die manier hadden we wel ruimte over voor het toetje! We deelden met z'n drieën tiramisu, cheesecake en Italiaans aardbeien ijs. Mmm