Dag 16 13-08 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 16 13-08 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 16 13-08

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Augustus 2016 | Italië, Bozen

Jep jep, een reisdag vandaag. En wat voor een. Volgens het nieuws was het (weer) een van de drukste zaterdagen met vakantiegangers op de snelweg. Dat was goed te merken, want we hebben de eerste twee uur veel file gehad. Daarnaast stonden er lange wachtrijen voor de wc (met 40+ wachtenden voor u) bij rustpunten aan de snelweg.

We waren op weg naar het motel Cosmera in Savigliano. Het was flink zoeken naar het motel, want de navigatie kon alleen naar even huisnummers navigeren. Aangezien het motel een oneven nummer had, was het lastig te vinden. Achteraf bleek het motel ook nog eens achter een leegstaand huis te staan (niet direct aan de weg dus), wat het extra moeilijk maakte om het motel te vinden.

Uiteindelijk hebben we het gevonden. De aankomst was matig. De man sprak alleen Italiaans, wat op zich niet heel erg is maar het converseren lastig maakte. Toen er andere (Italiaanse) gasten zich aan kwamen melden, waren we ineens niet meer belangrijk. De man had ons net de sleutel gegeven en de uitleg stopte direct. We moesten zelf maar uitzoeken waar het was, want ja het was nummer drie, daar ergens. Hoe laat het ontbijt is? Oh ja, start vanaf 7 uur of zo. Wifi code? Nou, ja de naam van het motel natuurlijk met wat extra tekens. De poort? Ja, die doet meneer op een gegeven moment dicht. Hoe laat? Nou ja, ’s avonds ergens een keer. Wat moeten we dan doen? Oh ja nou er is een code om de poort open te maken. Wat is de code dan?

Enfin, je begrijpt wel dat we de man veel vragen moesten stellen om duidelijkheid te verkrijgen. We zullen zien hoe het morgen gaat.

’s Avonds zijn we gaan eten bij Ristorante Antica Osteria dell'Orsa gaan eten. We moesten even omschakelen naar het Italiaans, voor het lezen van het menu. Uiteindelijk kozen we voor vitello tonato, risotto con fungi e salsiccia, een gek koud gerecht met gedroogde zure vis, vlees en ei, en ravioli gevuld met vlees. Als toetje hadden we crema di limone en gevulde perziken (gevuld met een soort notensmeerseltje).