Dag 1 17-07 - Reisverslag uit Riga, Letland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 1 17-07 - Reisverslag uit Riga, Letland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 1 17-07

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Juli 2012 | Letland, Riga

Vandaag gaan we dan op vakantie naar de Baltische Staten, oftewel Estland, Letland en Litouwen. We beginnen met Letland en vliegen naar Riga, wat zo’n 2 en een half uur duurt. Vanaf het vliegveld Eindhoven vertrekken we om 8.40u. Om er op tijd te zijn, moesten we helaas al om 5 uur opstaan. Een beetje te vroeg, naar mijn smaak..

Het voordeel van zo vroeg vliegen is wel, dat we op tijd in Riga aankomen, namelijk rond 12.00u. We hebben dus nog de hele dag voor ons om de stad alvast een beetje te verkennen. Nadat we de auto hadden opgehaald en bij het hotel zijn aanbeland, hebben we ons eventjes opgefrist. Daarna zijn we te voet de stad in gegaan en hebben we al enkele monumenten en een kerk bezichtigt. Sommige kerken zijn hier streng Russisch Orthodox. Dit wil dus betekenen dat vrouwen in de kerk een hoedje of sjaal om hun hoofd moeten dragen. Helaas waren we de onze vergeten, maar dat was in deze kerk gelukkig nog geen probleem. De kerk was prachtig versierd met heel veel goud. Er waren ook streng gelovigen in de kerk aanwezig, zij maakten een ronde in de kerk, waarbij zij bij iedere goudversierde plaat bogen, de plaat kusten en vervolgens heel emotioneel begonnen te bidden.

Na enige tijd gewandeld te hebben, begonnen onze voeten toch wel erg moe te worden. Daarom gingen we op zoek naar een tentje om te eten. Uiteindelijk hebben we bij ‘Ristorante Felicità’, een italiaan, heerlijk gegeten! Mama & Leonie aten penne met tonijn, kappertjes, parmezaanse kaas, basilicum en tomatensaus, papa at regenboog forel en ikzelf nam een lekker stukje steak. Als dessert nam Leonie een cheesecake met bosvruchten en ik een chocolade soufflé, met binnenin gesmolten chocolade. Mmmm!!

Om de avond af te sluiten, zijn we naar de bovenste verdieping van het hotel gegaan. Het Albert Hotel staat bekend om haar prachtige uitzicht over de hele stad. Adembenemend! Nu gaan we lekker slapen enn tot morgen!