Dag 4 20-07 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 4 20-07 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 4 20-07

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 Juli 2012 | Litouwen, Klaipėda

Zoals we al verwacht hadden, hebben we afgelopen nacht allemaal behoorlijk slecht geslapen. De bedden waren veel te hard om comfortabel te zijn. Na een quick ontbijtje hebben we het hotel en de stad Ventspils maar snel achter ons gelaten, want vandaag reisden we verder op weg naar Litouwen!

Vanavond overnachten we in het Park Inn Hotel in de stad Klaipeda, niet te verwarren met het dorpje Klaipedos. De stad ligt zo’n 90km van Ventspils vandaan. Je zou denken dat we binnen een uur of anderhalf daarom wel in de stad zouden zijn aanbeland. Helaas mag je hier in de Baltische Staten niet zo hard, op de snelweg namelijk maar 90km/h. Daar komt nog eens bij dat je vaak door dorpjes rijdt, waar de snelheid terugloopt naar 30km/h. Het schiet allemaal dus niet erg op.

Voor vakantiegangers is dat helemaal niet erg, want zo zijn wij bijvoorbeeld de breedste waterval van Europa gaan bezoeken: de Ventas Rumba, gelegen bij het stadje Kuldiga. De waterval is 250m breed en 2m ‘hoog’. Toevallig was het bij de waterval ook mooi weer en hebben we dus mooie foto’s kunnen maken. De Ventas Rumba kan je ook te voet oversteken, maar dit mochten wij niet doen van mama. Wij vragen ons nog steeds af waarom.. :P

’s Avonds zijn we in de stad uit eten gegaan. Het vinden van een restaurant met plaats was op deze vrijdagavond niet de gemakkelijkste klus. Pas het vijfde restaurant had een tafeltje voor ons. In het restaurant hebben we lekker gegeten: een beef-grill voor vier en als ‘toetje’ een Litouws kaasplankje. Erg lekker en leuk om te eten, al die kleine hapjes!

Nu ga ik afsluiten en lekker slapen in mn heerlijk zachte bedje… :)