Dag 6 22-07 - Reisverslag uit Kaunas, Litouwen van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 6 22-07 - Reisverslag uit Kaunas, Litouwen van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 6 22-07

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Juli 2012 | Litouwen, Kaunas

Na een lekker ontbijtje zijn we verder op weg gegaan, dit keer reisden we naar de stad Kaunas. Onderweg waren we op zoek naar een vogelspot plaats, vlakbij het stadje Silalé. De omgeving van de stad is bekend vanwege haar rustige en pittoreske omgeving, waar veel vogelsoorten broeden en leven. Een echt goede plek om vogels te spotten, zoals bijvoorbeeld in een toren, hebben we helaas niet kunnen vinden. We hebben wel eventjes bij een rivier gekeken en daar enkele foto’s gemaakt. Dit was echter niet de plaats die wij zochten. Het toeristencentrum was gesloten, uiteindelijk hebben we het zoeken opgegeven.

Vervolgens gingen we op weg naar een rivierdelta, die daar vlakbij gelegen zou moeten zijn. De weg waarop wij reden, voer over de delta heen. Echter was de brug met een hoge muur afgeschermd en konden we slechts een glimp van de delta opvangen. We kwamen ook geen gelegenheid tegen om te stoppen of om een wandeling te maken.

Na deze twee pogingen was het tijd om verder naar het hotel in Kaunas te rijden. We hebben dus niet echt wat kunnen doen vandaag, omdat we nog een flink stuk moesten rijden en het op de snelweg niet erg opschiet.
De eerste indrukken van de stad zijn dat de stad erg groot is, met een hele lange winkelstraat. Net zoiets als de lijnbaan in Rotterdam bijvoorbeeld. Daarnaast zijn wij van mening dat de stad in verval aan het raken is. Veel van de gebouwen zijn beschadigd of slecht onderhouden en dat is zich na jaren aan het uiten. Hier in deze stad valt het erg op, maar het gebeurt elders in deze landen ook, is ons opgevallen. Het is soms net alsof de bewoners, wanneer het dak van een huis instort of het huis in zo’n slechte staat is, het huis verlaten en simpelweg elders gaan wonen. Alsof de bewoners te lui zijn om enig onderhoud of werk aan het huis te verrichten. Een beetje raar en jammer want ook mooie huizen zijn soms vervallen geraakt.