Dag 11 27-07 - Reisverslag uit Tartu, Estland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 11 27-07 - Reisverslag uit Tartu, Estland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 11 27-07

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Juli 2012 | Estland, Tartu

Voordat we naar Estland reden, zijn we eerst nog Sigulda gebleven. Daar zijn we naar het beroemde parapluparkje geweest. Op de bankjes kon je niet zitten, die waren pas geverfd. De paraplu’s of wandelstokjes zoals ze ook wel genoemd worden, waren allemaal geel met hun eigen inscripties.

Na de wandelstokjes gingen we op naar een wandeling. Oorspronkelijk waren we op zoek naar een waterval, enige tijd verder kwamen we er echter achter dat we nog iets verder hadden moeten rijden. Wel hebben we iets anders bijzonders gezien: namelijk ‘The Witches Place’. Een groot rond gat, afgesleten door erosie. Legendes vertellen dat er vroeger Sabbaths en andere heksenpraktijken werden uitgevoerd, omdat de uitkerving net lijkt op een heksenketel.

Na deze wandeling en even een korte pitstop te hebben gehouden, zijn we naar een andere wandeling gegaan. Deze was behoorlijk steil, met een afgrond, afgebroken planken, losse planken en best wel eng! De bruggetjes en trapjes van het pad waren behoorlijk gevaarlijk, vrijwel allemaal stonden ze op instorten. Ze worden totaal niet onderhouden, dat was in Finland wel anders.

Eenmaal veilig terug bij de auto, vertrokken we naar Tartu. Daar zouden we de komende nacht logeren. Tartu is een leuke, drukke stad. Zodra we ingecheckt waren, gingen we dan ook de stad in. De zoektocht naar een restaurantje duurde even, ondertussen kwamen we langs het stadhuis, het stadhuisplein en het beroemde fonteintje waar twee studenten onder een paraplu zoenen. Uiteindelijk hebben we bij het restaurant Maku heerlijk gegeten, echt een aanrader. Het eten, de service, de zovele lekkere taartjes om uit te kiezen, alles was top! Een goed einde van de dag, al zeg ik het zelf.