Dag 3 31-07 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 3 31-07 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 3 31-07

Blijf op de hoogte en volg Manon

31 Juli 2016 | Italië, Bozen

Vandaag was een druilerige dag vol met regen en zo nu en dan onweer. Dat klonk veel erger dan dat het was, omdat het geluid in de bergen door galmt. In de regen dan maar naar de bakker. Het was er super druk, omdat het de enige bakker bleek die op zondag hier open is. Mmm lekkere apfelstrudel en frambozentaartjes gescoord.

Toen bleek dat het weer in de middag niet beter zou worden, zijn we op zoek gegaan naar iets te doen wat binnen was. We kwamen uit bij de Eisenbahnwelt (miniatuur trein wereld) in Rabla. Dat was erg leuk. De trein wereld bestond uit drie verdiepingen.

Op de benedenverdieping waren de eerste (en meeste) treinen te bewonderen. Ze reden af en aan over verschillende sporen. Sommige reden over bruggen, andere maakten flinke hoogtes. Er waren goederentreinen, maar ook passagierstreinen die ook echt stopten bij een station.

Op de tweede verdieping was het pas echt te doen. De makers hadden Zuid-Tirol (de regio waarin wij ons bevinden) volledig nagebouwd. Alle details klopten. Voor noemenswaardige gebouwen was een korte uitleg over het gebouw te vinden. Maar het allerleukste was dat deze verdieping bewoog. Er waren allerlei knopjes om op te drukken, waarna iets activeerde. Zoals een stoeltjeslift! Of een auto-ongeluk waarbij ineens politie sirenes aangingen. Of de bussen en vrachtwagens die over de snelweg reden. Of een rockconcert dat vol aan ging.

- ik ben benieuwd of anderen de miniatuur man op het toilet hebben gespot… Hij las daar namelijk uitgebreid de krant -

Op de bovenste verdieping was een tentoonstelling van James Bond te zien. Er waren filmpjes, acteurs en zijn smoking. Maar t belangrijkste waren natuurlijk de miniatuur auto’s van Mr. Bond.

’s Avonds hebben we pizza gegeten bij restaurant Costabella. Als toetje tiramisu op drie manieren. Daarna zijn we het dorp in gewandeld om het eten een beetje te laten zakken.