Dag 8 05-08 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 8 05-08 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 8 05-08

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Augustus 2016 | Italië, Bozen

Boo, het was vandaag prut weer. Het regende de hele dag en het werd maar 8 graden. In de regen naar de bakker… Extra lekkere taartjes (tiramisu en bosvruchten) meegenomen om het slechte weer te doen vergeten ☺

Vanwege het weer konden we (EINDELIJK) wat anders doen dan bergen bewandelen. We gingen naar Schloss Ruckelstein, in de buurt van Bolzano/Bozen. Om er te komen moesten we eerst een klim naar boven maken. Daar waren er indrukwekkende fresco’s in het kasteel te zien die het hoofse ridderleven uit de 13e eeuw tonen. Het kasteel heeft twee delen: een winterkasteel en een zomerpaleis (later gebouwd). Het kasteel diende voornamelijk ter verdediging van de streek.

De schilderingen waren erg mooi en nog goed onderhouden. We bezoeken regelmatig kastelen. Zelden hebben we dergelijke schilderingen die zo oud en van goede kwaliteit zijn gezien.

Het meest bijzondere vond ik de Tristan en Isolde kamer. De kamer was van top tot teen beschilderd met stuk voor stuk de scènes van het verhaal van Tristan en Isolde.

Na het kasteel zijn we in Bozen ergens koffie gaan drinken, met nog een gebakje (mmm, wat een straf). Vervolgens zijn we naar het winkelcentrum gegaan, om te shoppen. Het winkelcentrum was groot (4 verdiepingen), maar had voor ons weinig te bieden. De voorraad bestond voornamelijk uit de laatste dingen die ze nog in de sale weg wilden hebben.

Er gebeurde in het winkelcentrum nog iets heel aparts. In het winkelcentrum waren honden toegelaten. Op een gegeven moment zie ik een hond ergens midden in het gangpad, terwijl zn baas wat aan het rondkijken was in de rekken, gehurkt gaan zitten. O jee, die moest poepen. En ja hoor, een klein moment later verscheen er een drolletje op de vloer. SHIT, dacht die baas. Gauw rende hij weg, de winkel uit. De winkelmanager rende er nog achteraan, maar het mocht niet baten. De drol werd achtergelaten voor het personeel om op te ruimen. Schandalig. Zelfs al heb je als eigenaar van de hond niets bij en gebeurd er een ongelukje, heb het lef het te melden bij het personeel en vraag om een keukenrolletje o.i.d. om het zelf op te ruimen. Wel zo netjes.

Terug in het huisje hebben we een broodje ham en broodje kaas gegeten. Veel honger hadden we niet meer, maar dit ging er nog wel in.