Dag 1 13-07 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 1 13-07 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 1 13-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Ondanks dat we nog niet echt een ‘vakantiegevoel’ hebben, moesten we er toch al om 4.30u uit om richting Schiphol te gaan. Dit jaar gaan we op vakantie naar de Verenigde Staten, daar zullen we 25 dagen rondreizen. We beginnen bij San Francisco en zullen eindigen in Denver.

De vlucht is goed verlopen. We vlogen vanaf Schiphol naar San Francisco, een 11 uur durende vlucht. Even hadden we bij aanvang van de landing last van zenuwen, omdat precies een week geleden een vliegtuig bi jSan Francisco Airport slecht is geland, met als resultaat 3 doden en 50 gewonden. Die schrik zat er toch wel eventjes in. Op het vliegveld hebben we de homeland security vrij vlot doorlopen. Paspoortcontrole, vingerafdrukscans en er werd een foto genomen.

Vervolgens konden we onze huurauto ophalen. Een Hyundai Elantra kregen we deze keer. Zoals we al in diverse andere reisverslagen hadden gelezen, zijn de Amerikanen erg gericht op het verkopen van toevoegingen. Zo ook de man achter de balie bij de huurauto’s. Ondanks dat we bijvoorbeeld auto type x en verzekering y gereserveerd hadden, had de man allerlei smoesjes (zoals tassen die niet in de achterbak kunnen of het ‘feit’ dat dit type niet voor vier personen geschikt is) en meer flauwekul zodat we een upgrade zouden nemen voor nog eens $15,- extra per dag. Ook had hij nog een keur aan verzekeringen, zoals een geavanceerde sleutelverzekering, maar helaas voor hem waren ook die niet aan ons besteed. De beste man gaf ons 5 minuten, totdat we terug bij hem aan de balie zouden staan, om een ander type te nemen. Jammer voor die man dat onze papa tassen goed in de auto kan inpakken. Hoppaaa, daar gingen we!

Op weg naar het eerste motel: Het Town House Motel. Een typisch Amerikaans hotel, zoals je ze ook in de film ziet: twee bedden, een klein dressoir, een muffe kast en kleine badkamer. En ja, het is waar. Het toilet spoelt hier door met een draaikolkje  Erg interessant om dat voor de eerste keer in het echt te zien..

Na ons snel te hebben opgefrist, zijn we naar de pier van San Francisco gelopen. Daar was het erg druk, want het was zaterdag en mooi weer (19C met zon). Er was van alles te zien en te doen, zoals muziekanten, entertainers, broodjes bakkers en het spotten van zee-otters. Wij spotten, spotten en nog meer spotten. Ja, we bleven spotten en de uiteindelijke score is geëindigd op: 0 zee-otters. Hmm... toch jammer. Misschien morgen wanneer we naar Alcatraz gaan.

Na een tijdje op de pier gewandeld te hebben, waren we moe en hongerig. We besloten om via de Golden Gate Bridge naar het dorpje Sausalito te gaan. De brug was erg mooi en hoog! Toevallig kwam er net wat mist over de berg drijven, wat een mooi plaatje van de brug opleverde. In Sausalito hebben we bij ‘Taste of Rome’ twee kleine pizza’s besteld. Deze hebben we met z’n vieren gedeeld en daarna zaten we eigenlijk toch al vol. We waren erg moe van de reis en besloten daarom om terug naar het motel te gaan en vroeg het bed in te duiken. Een goed idee, want het is in de US 9 uur later dan in Nederland, waardoor we meer dan 25 uur wakker zijn geweest. Onze oogjes zijn dus erg moe. Weltrusten!