Dag 20 - 01-08 - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 20 - 01-08 - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 20 - 01-08

Door: Manon Teeuw

01 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Vandaag mogen we weer verkassen. We verruilen Estes Park voor het zuider gelegen Colorado Springs. We gingen al vroeg op weg, want we hadden in Estes Park al de leukste dingen gedaan. Het enige wat we nog hadden willen doen, was de wandeling bij Bear Lake. Vanwege wegwerkzaamheden lieten we deze voor wat het is en doen we de wandeling een volgende keer.

Het was niet enorm ver rijden naar Colorado Springs, namelijk zo’n drie uur. Vanuit de stad gingen we echter verder, op weg naar de eerste ‘attractie’. Dit was Pike Peak, een 4291 meter hoge berg. Dé hoogste berg in de hele omgeving. Het beste was dat je er met de auto naar toe kon rijden. En daar gingen we dan! Steeds hoger en hoger, het uitzicht werd met iedere bocht beter. Het uitzicht vanaf de top was helemaal geweldig. Je kon overal overheen kijken en waar je ook keek, het was zo ver weg en diep naar beneden.

Eenmaal op de top was het koud, het was er maar 5 graden celcius. Het was er eerst nog een beetje zonnig, toen werd het bewolkt en voor we het wisten was het aan het sneeuwen! Snel naar binnen dus voor warme chocolade melk.

Vanaf de top van de berg vertrok ook een treintje. Deze ging door middel van tandwielaandrijving de berg op en af. Erg snel ging het niet, maar het was wel leuk om het rode treintje door het landschap te zien trekken. De trein vertrekt vanuit Manitou Springs, eens in de zoveel tijd. Het is echter wel zo: ga je met de trein omhoog, moet je ook met de trein naar beneden en andersom.

De tocht naar beneden was wederom mooi. Het was een hele ervaring om zowel zon als sneeuw bovenop de berg te ervaren. De tocht heeft in totaal zo’n 2 á 3 uur geduurd. We zijn daarna daarom naar het hotel gegaan om in te checken. ’s Avonds zijn we bij een Italiaanse grill uit eten geweest. Papa en mama hebben daar samen surf en turf gedeeld, Leonie nam canneloni’s met zeevruchten en ikzelf had varkensspit met paprika’s en groene asperges. Mmm erg lekker!

Tijd om bij een filmpje eens lekker uit te buiken...