Dag 21 - 02-08 - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 21 - 02-08 - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 21 - 02-08

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Vandaag wordt het een prachtige dag! Het zonnetje schijnt en het is al 25 graden wanneer we wakker worden.

Als eerste zijn we naar Garden of the Gods gegaan. Dit is een niet al te groot park waar diverse hoge rotsformaties zijn. De rotsformaties zijn recht uit de grond omhoog geduwd. Het park is, naast de rotsformaties, ook bijzonder omdat er zoveel vogels in de rotsen nestelen. Er zijn duiven, spreeuwen, musjes en natuurlijk ook roofvogels. We hebben twee haviken gezien, maar die waren zo snel dat we ze niet op de foto konden zetten.

Het werd steeds warmer en warmer. Om 11 uur was het al 35 graden. Na Garden of the Gods gingen we op weg naar het volgende punt. We wilden graag naar een waterval. De keuze was tussen Seven Falls, waar je $10,- p.p. moet betalen om met de lift de berg op te mogen, of Helen Falls. Onze keuze viel op Helen Falls. Deze watervallen zijn vernoemd naar Helen Hunt Jackson, een schrijfster die de watervallen erg graag bezocht. De klim was kort, ongeveer een half uurtje, maar wel erg steil. De watervallen waren niet erg groot, maar wel mooi. Ook het uitzicht op de bergen was mooi. Je kon duidelijk zien wat de noord- en zuidkant van de berg was. Aan de zuidkant stonden namelijk minder bomen en planten. Het is aan de zuidkant droger omdat de zon er continue op staat. Aan de noordkant daarentegen staan meer bomen en planten, omdat daar meer schaduw is.

Na Helen Falls wilde papa nog graag naar de Royal Gorge Bridge, bij het stadje Canon. Het was ongeveer een uur rijden van Colorado Springs. Toen we bij Canon aankwamen werden we doodgegooid met billboards en andere vormen van reclame voor de brug. Toen we echter de weg naar de brug insloegen, bleek dat de brug dicht was. Er had een grote brand gewoed die door de wind verder verspreid was. Van het dorpje bij de brug, zo’n 50 gebouwen, waren er slechts 6 ongeschonden. Ook van het bos rondom de brug was weinig over. Toch konden we bovenaan de canyon een glimp van de brug opvangen. We konden er jammer genoeg niet over of dichterbij komen.

We gingen daarom maar weer terug naar Colorado Springs om daar in het historische centrum wat te gaan eten. De keus viel vandaag op een Griekse taverne. We hebben daar eerst een mezze (een grote schotel met diverse gerechtjes) gegeten, gevolgd door heilbot en lam. Als toetje hebben Leonie en ik een fruittaartje gedeeld, met aardbeien, kiwi en een topping van cheesecake. Het was heerlijk en wellicht wel een van de lekkerste toetjes die we deze vakantie hebben gegeten.

Nu is het tijd om te gaan slapen. Hopelijk is het vannacht wat minder koud. Trusten.