31-07 Dag 5 - Reisverslag uit Parksville, Canada van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu 31-07 Dag 5 - Reisverslag uit Parksville, Canada van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

31-07 Dag 5

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Augustus 2010 | Canada, Parksville

Ontbijt in Parksville was niet zo uitgebreid als het was in Victoria. Leonie heeft wel een mega-chocolade muffin gescoord. Na het ontbijt wisten we niet direct wat we vandaag zouden gaan doen. Parksville staat namelijk niet bekend om iets… Uiteindelijk besloten we naar een waterval te gaan kijken. Deze was erg hoog met zeer helder water. Bij die waterval kwamen we een Amerikaan tegen die Nederlandse ouders had. Hij zei dat er in Cathedral Grove een beroemd oud bos was met supergrote bomen. Ook raadde hij ons de braderie in Coombs aan, klein maar druk bezocht. Onderweg naar het oude bos, kwamen we al langs Coombs. De braderie deed meer kermisachtig aan met meer prullaria dan goede spullen. Het bos was echter zeer mooi! Er stonden bomen in van 1157! Wij staan met z’n allen op de foto met de grootste boom: deze was 72 meter hoog, 9 meter in omtrek en bestaat al sinds 1157. Er was ook nog wat ‘vreemds’ met dit bos aan de hand; sommige bomen waren ziek, men kon niet zien welke, maar deze bomen vallen met de kleinste storm of soms zelfs zomaar om! Toen we door het bos heen liepen werd dit ook steeds duidelijker door het aantal omgevallen bomen en ook hoe ze omgevallen waren.
Na het bos, zijn we echter niet meer in Coombs gaan kijken. We zijn op zoek gegaan naar een supermarkt en hebben daar broodjes gekocht om ’s avonds (alweer) bij het strand te gaan picknicken. Het was echter niet zo’n mooi strand als wij in Nederland hebben, maar de Canadezen zijn er heel trots op… Op het strand was er twee weken terug een zandsculpturenwedstrijd geweest. Hier zijn we doorheen gewandeld en hebben we gestemd op ons favoriete zandsculptuur! Sommigen waren erg mooi, anderen ronduit lelijk of niet duidelijk wat het voor moest stellen.
Op weg naar het hotel, zagen we een stoet oude autootjes voorbij rijden. Deze zouden ook langs het hotel komen (zagen we aan de mensen die stonden te wachten). Leuk joh! Allemaal auto’s heel erg mooi opgepoetst, uit de jaren ’60, ’50 en nog ouder! Nu duik ik, na deze lange dag, m’n bed in. Trusten!