Dag 9 - 21-07 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 9 - 21-07 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 9 - 21-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Good morning! It’s another lovely day at Las Vegas.

Tijd voor een ontbijtje dus. Die kun je niet in ons hotel krijgen, maar wel met korting bij het Cheeseburger restaurant aan de overkant. Ja, ik hoor je al denken. “Het Cheeseburger restaurant, dat kan niet veel zijn.” Toch was het er leuk. Het restaurant was Hawaiiaans aangekleed en je kan er een prima ontbijtje eten. Pancakes met bosbessen of gewoon toast met roerei.

Na het ontbijt was het tijd voor de andere helft van The Strip. We gingen eerst naar het Venetian Hotel. Het begint al bij de Rialto brug, waar je over de kanalen loopt om het hotel binnen te kunnen. Binnen is het er net zo mooi als buiten. Versierde plafonds, luxueuse winkels, compleet met kanalen en gondels om door heen te varen. De prijzen voor een tochtje? $75,00 voor 10 minuten met z’n tweeën. Inclusief (vals) zingende gondolier.  Het leven is mooi!

Na ons flink vergaapt te hebben, gingen we naar Treasure Island. We hadden gehoord dat dit een mooi hotel was met een leuke show. Shows vinden alleen ’s avonds plaats, dus daarvan was nog geen sprake. Dit hotel had geen duidelijk thema. Er was, naast gokken, niets anders te doen of te zien. Het hotel viel voor ons tegen, omdat we hadden verwacht dat er een bepaald thema aan vast hing. Zoals bij andere hotels.

Op naar de volgende dus: The Mirage Hotel. Dit hotel heeft een kleine Botanische Tuin en als je verder door loopt ook een klein dolfinarium. Het dolfinarium had 10 dolfijnen, die kleine shows opvoerden. Niet zo spetterend als het Dolfinarium in Harderwijk, maar wel leuk. Achter de dolfijnen had het hotel ook een kleine jungle, met tijgers, leeuwen en luipaarden. De katachtigen hadden het echter warm en lagen daarom allemaal op apengapen.

Vervolgens gingen we op weg naar The Quad. Dit hotel heette tot voor kort The Emperial Palace. We konden de autoshow daarom eerst niet vinden. Vervolgens moesten we het halve hotel door, naar de vijfde verdieping. Daar was de grootste klassieke autoshow ter wereld. En groot was-ie! Vol met Thunderbirds, Cadillacs, Rolls Royces en ook Volkswagen Kevers. Hartstikke leuk!

Daarna gingen we terug richting het hotel, maar niet voordat we wat hadden gegeten. De lunch hadden we namelijk overgeslagen, dus we lustten weer wel wat. We gingen eten bij Oyster Bay, in het winkelcentrum van Hilton Grand Vacations. Daar hebben Leonie en papa lekkere lasagne gegeten en mama en ik namen tonijn. De tonijn was verpakt in een laagje van sesam zaadjes en was zo lekker dat hij smolt op je tong. Mmmm!!

Dadelijk gaan we nog eventjes kort de stad in om Las Vegas bij nacht te bekijken. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet! Morgen verlaten we Las Vegas en gaan we op weg richting Williams, een dorpje bij Flagstaff.

Ergens is Las Vegas ook een trieste stad. Een reden waarom wij Europeanen onze (wereld)wonderen meer moeten waarderen. Simpelweg vanwege het feit dat het iets unieks is, wat niet na te maken is. De vele namaak hier en alle (op schaal gemaakte) gebouwen kunnen nooit qua stature en allure voldoen aan de originelen. Las Vegas is van de Amerikanen het toonbeeld van jaloezie op de originele werken en hoe zij dat nooit zelf kunnen bedenken. Aan de andere kant is Las Vegas voor de Amerikanen een hele makkelijke manier om half Europa in één keer, op een voor hen relatief goedkope wijze, te kunnen zien. Het is maar net hoe je het bekijkt.

De limoscore van vandaag: 14