Dag 11 - 23-07 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 11 - 23-07 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 11 - 23-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

23 Juli 2013 | Verenigde Staten, Williams

Na een lekker ontbijtje, moesten we goed nadenken over wat we vandaag wilden doen. Er is redelijk wat te doen in de omgeving van Williams, maar we wilden niet te ver rijden. In het visitorscentre van Williams kwamen we erachter dat de meeste plannen die we hadden toch al gauw weer twee uur rijden waren. De ranger gaf ons daarom enkele andere suggesties.

Uiteindelijk zijn we een wandeling gaan doen vlak in de buurt. De wandeling leidde naar een rotsformatie waar indianen vroeger graag jaagden. De rotsformatie was namelijk in de vorm van een halve maan. Op die manier konden dieren die in de formatie waren gedreven vrijwel niet ontsnappen. Op een van de rotsen waren door de indianen schilderingen aangebracht, die duidelijk maakten hoe belangrijk dit gebied voor hen was.

Terug bij de auto aten we eerst een lekker broodje. Daarna gingen we een stukje door het bos rijden. Daar hebben we veel eekhoorntjes en zelfs twee herten gespot! Het bos was nog best eng, want er waren veel greppels waar de auto in vast kon komen te zitten. We moesten dan uit de auto om de greppels op te vullen met stenen en takken.

Toen we het bos weer uit waren, gingen we door naar Flagstaff om te zien wat daar te doen was. Flagstaff was duidelijk minder gezellig dan Williams. Er waren erg veel autoshops, inns en motels. Juist erg weinig leuke winkeltjes, waardoor we na een supermarktbezoek weer terug gingen naar Williams.

In Williams zijn we vervolgens om de avond door te komen uit eten geweest. Dit keer bij Red Raven. Papa en mama hebben daar een steak gedeeld, Leonie at pasta met paprika’s champignons en ui en ik heb eend met groene aspergus gegeten. Als toetje namen we een kaasplankje. Wederom errug lekker!

Als afsluiter hebben we nog even gerelaxed in het zwembad en tv gekeken. De avond ging zo snel voorbij! Morgen gaan we alweer naar de Grand Canyon. We zijn benieuwd, want iedereen is razend enthousiast over het uitzicht daar. Over Bryce Canyon, die we later ook gaan bezoeken, hebben we echter nog niets gehoord. Toch lijkt ons dat ook een heel mooi uitzicht. We zullen zien welke mooier is! 