Dag 18 - 30-07 - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 18 - 30-07 - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 18 - 30-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 Juli 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag moeten we Glenwood Springs alweer achter ons laten. We hadden eerst een lekker, doch simpel ontbijtje bestaande uit sinaasappelsap, een bagel en een muffin. Voordat we naar Estes zouden gaan, gingen we eerst een wandeling maken.

De wandeling lag ongeveer 10 mijl ten oosten van Glenwood Springs en leidde naar Hanging Lake. De wandeling duurde ongeveer twee uur en ging alleen maar steil naar boven. Het meer waar we naar op zoek waren lag 1074 ft (ongeveer 365 meter) hoger dan het punt waar we vertrokken. Het was een hele klim! We waren dan ook al snel buiten adem. Maar het was het allemaal waard. Na ongeveer 1,5 uur waren we eindelijk bij de top en werden we beloond met een spectaculair uitzicht: the Hanging Lake. Het meer was vlak onder de top van de canyon gelegen. Het water was koud en helder. Het stroomde vanaf een klip door de canyon naar beneden.

Even verder op kon je nog iets verder klimmen, naar Spousing Rock. Je raad het waarschijnlijk al, hier stroomt het water uit de rots naar beneden. Dit water stroomde vervolgens verder en zorgde voor de kleine waterval die in het Hanging Lake mondde. Het was uitzicht verraste ons opnieuw. Het water komt waarschijnlijk diep uit een ondergrondse rivier die midden in de rots naar buiten treedt. Het water kletterde enorm hard naar beneden en was erg koud. Je kon, als je het lef had, er even een korte douche nemen.

Op weg terug naar beneden hebben we nog even lekker pootje gebaad. Gezeten op een rots, heerlijk in de zon wel te verstaan! Daarna moesten we echt verder, want het was al half drie en we moesten nog vier uur rijden voordat we op de volgende bestemming zouden zijn.

Eenmaal in Estes hebben we snel wat brood, kip en toetje voor vanavond en morgenochtend gehaald. We hebben dit keer namelijk geen ontbijt, dus dat zullen we zelf moeten verzorgen. Tijdens het avondeten wachtte ons nog een verrassing: er kwam een elk (groot hert) wat gras eten vlak bij onze cabin! Daar hebben we wat mooie foto’s en filmpjes van kunnen maken. Nu zijn we toch best moe van de wandeling en het lange rijden. Daarom gaan we maar gauw slapen.