Dag 11 04-08 Pico - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 11 04-08 Pico - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 11 04-08 Pico

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Augustus 2015 | Portugal, Ilha do Pico

Vandaag was een rustig dagje en toch zijn we er moe van.

Als eerste zijn we naar de Gruta das Torres gegaan. Een topattractie hier, naar het schijnt. We wisten dat de rondleidingen ieder uur gingen en dachten zo mee te kunnen. We kwamen echter van een koude kermis thuis, toen bleek dat je van te voren plaatsen moet reserveren. Blijkbaar is het aantal personen per rondleiding gelimiteerd tot 20 en zat alles voor vandaag al volgeboekt. Morgen had de beste man nog wel plek, dus hebben we voor morgen plaatsen gereserveerd.

We gingen maar snel door naar het volgende punt. Helemaal aan de oostkant van het eiland, in de buurt van Piedade was een park genaamd Parque Matos Souto. Het park is door de, inmiddels overleden, eigenaar geschonken aan de bevolking. Er is op het park een landbouwschool, een watermolen en een meer. Eerlijk gezegd viel het park een beetje tegen. We konden het in eerste instantie al niet vinden. Toen we er eenmaal aan het hek stonden, was er nergens een teken of bord dat zei dat dit het park was, waardoor het eerder op een schoolterrein leek. Het meer bleek een vijver te zijn, met kikkers en goudvissen. De watermolen was compleet vervallen, net als de andere huisjes in het park. We hadden bovendien verwacht om meer planten en bloemen te vinden, maar er was vooral veel onkruid. We hebben er even op een bankje gepicknickt en zijn toen weer door gegaan.

We reden naar de vuurtoren bij Engrade. Het was een uitdaging om daar te komen, maar het is gelukt. De vuurtoren was een stuk groter dan we dachten. Echter konden we niet het terrein op, want de vuurtoren was niet toegankelijk voor toeristen.

We gingen op weg naar het tweede park, bij Prainha. Hier zijn we al eerder geweest, maar hadden we het park nog niet bezocht. Dit park was een stuk groter, mooier en leuker! In dit park kon je bbqen, naar de grote speeltuin, er waren meerdere toiletten en wandelpaden en een hertenkamp. Daar hebben we de herten gevoerd. Die hadden verschrikkelijke honger. Ze zaten duidelijk op een hapje te wachten.

Na in het tweede parkje rond te hebben gelopen, gingen we op zoek naar een restaurantje. Het was blijkbaar rustdag voor veel restaurants hier, want pas bij het derde restaurant konden we een hapje scoren. Veel restaurants serveren op de rustdag wel koude hapjes, maar dus geen warme schotels. Uiteindelijk zijn we bij Caffee 5 gaan eten. Hier hebben we vooraf Lapas (schelpdieren) en kreukels (een hele schaal vol!) gegeten. Als hoofdgerecht aten we tonijn met nieuwe aardappels, worteltjes en salade. Erg lekker, al was de tonijn iets te ver gebakken. Een toetje paste niet meer, we zaten vol.

Morgen gaan we naar het volgende eiland. We gaan dan varen van Madalena (Pico) naar Velas op Sao Jorge. We varen als het goed is om 18u, waardoor we s middags nog mooi de Gruta das Torres kunnen bezoeken. :) yay we hebben er zin in!

• 05 Augustus 2015 - 19:24

Lian:

Hoi vakantiegangers!
    Wat genieten jullie ervan zeg.
    Al zoveel gezien en beleefd, mooie natuur, mooie accommodatie's.
    Leuk om jullie zo te volgen en de mooie fotootjes via whats app tussendoor