Dag 5 - 17-07 - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 5 - 17-07 - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 17-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Juli 2013 | Verenigde Staten, Bishop

We pakken alles weer in, want we moeten weer verkassen. Vandaag gaan we naar Bishop, wat zo’n 4uur en een kwartier rijden is. Eerst nog maar een zelfgemaakte wafel eten. Mmm...

Dan gaan we op weg. Het gaat vandaag weer behoorlijk warm worden, met temperaturen van 95F. Dat is ongeveer 35C. De eerste stop vindt na twee uur rijden al plaats. We gaan wandelen in Yosemite Park, in het gedeelte waar de Giant Sequoias zich bevinden. Dit zijn meters hoge en brede bomen, die al honderden jaren oud zijn. Zo was er o.a. Big Red, de grootste boom van het park, een zoektocht naar de baby Sequoia en twee Sequoias die hol zijn. De laatste twee zijn al jaren dood, maar doordat ze hol zijn kon je er doorheen lopen. De ene is gevallen, waardoor een soort tunnel is ontstaan. De ander staat nog steeds, half dan, met een vierkant gat erin. Dit leverde leuke foto’s op.

Na de wandeling gingen we weer verder. We kwamen langs een groot uitzichtpunt: hier kon je Half Doom en Olmsted zien. Half Dome is een uitstekende, afgeronde rots in de verte. Alsof hij door mensenhanden is gemaakt. Olmsted was het gebied er om heen, bestaande uit alleen maar witte rotsen. Ook hier zijn de rotsen weer gespleten, waardoor er nu en dan bomen groeien. Het lijkt vanuit de verte net alsof die boom recht uit de rots is ontstaan.

Eventjes later maakten we weer een stop, bij het meer dat vlak aan dit gebied ligt. Het meer was erg helder, vol vis en je kon er (uiteraard moesten we dat even doen) heerlijk pootje baden. Het was niet eens zo heel koud, maar juist lekker verfrissend. Papa wilde graag nog rond het meer een wandeling doen, maar dat zou al snel weer 5 mijl lopen worden. We waren al redelijk moe van de eerste wandeling, dus besloten we uiteindelijk om dat niet meer te doen.

We reden verder naar Bishop. Een niet al te groot plaatsje, waar alles draait om de Main Street. We zitten in het La Quinta motel. Een Spaans motelletje, zoals de naam al doet voorkomen. De bedden zijn niet erg breed en het is er, zodra de airco maar even uitgaat, al snel warm. Toch maar ons best doen om lekker te gaan slapen. Trusten!