Dag 6 - 18-07 - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 6 - 18-07 - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 18-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Juli 2013 | Verenigde Staten, Ridgecrest

Bishop was maar een korte stop in onze vakantie. We verbleven er maar 1 nacht. Het ontbijt was druk en vrij simpel. We hebben een wafel en wat cornflakes gegeten. Fruit en ook theezakjes waren er niet. Vreemd, want er was wel warm water om thee mee te maken. Maar goed dat we zelf thee bij hadden.

De eerste muggenbult is helaas ook een feit. Wederom scoor ik de eerste... Waarschijnlijk gebeurd toen wij gisteren aan het picknicken waren. Gelukkig is het een kleintje en heb ik er niet zo’n last van.

We lieten Bishop en La Quinta al vrij vroeg achter ons. Maar niet voordat we de wereld beroemde bakkerij hadden bezocht. De bakkerij heet “Erick’s Schat Bakkerij”. We hadden nog nooit zo’n drukke bakkerij gezien! De rij voor een verse sandwich bestond uit minstens 10 klanten, er was een speciale afdeling om brood te kopen en aan de andere kant van de winkel kon men koekjes, muffins en andere zoetigheden kopen.

Na de bakkerij gingen we op weg naar de stad Ridgecrest, gelegen nabij Death Valley. Onderweg bezochten we Mount Whitney. Een grote, hoge berg waar je een wandeling naar de top kunt maken. Met 22 mijl is deze wandeling echter net iets teveel van het goede voor ons. Daarom hielden we het bij een kleinere klim naar een waterval. Dit leverde gelukkig ook hele mooie plaatjes op. We lieten deze kans om pootje te baden natuurlijk niet onbenut! Wel heel koud, dit water. Brrr..

We konden er echter niet al te lang blijven, want we moesten nog een heel eind naar Ridgecrest. Waarvan wij dachten dat het nog ‘een uurtje rijden was’ bleek dat al gauw 2,5uur in het echt te zijn. Wat een misrekening. De afstanden in dit land zijn vele malen groter en duren langer dan dat wij steeds denken.

’s Avonds checkten we in bij de Vagabond Inn. Een klein motelletje met een nog kleinere ontbijtruimte dan het vorige motel. Hmm, dat wordt dringen. Ik voel het! Voordat het zover is gingen we eerst nog uit eten bij “The Grape Leaf”, een Grieks-Mediterraans restaurant. We hebben er erg lekker gegeten. Mama had kabeljauw, Leonie nam spaghetti met een lekkere tomaten-basilicum saus, papa at kipgyros en ik had kip met Mediterraanse kruiden gekozen. Als toetje hadden we baklava en een frisse citroen-merengue taart. Mmmm!!

Morgen gaan we er vroeg uit, want we gaan door Death Valley reizen naar Beatty geloof ik dat het stadje heet. Ik ben benieuwd hoe warm het gaat worden. Vandaag al zagen we de temperatuur naar 115 graden Fahrenheit stijgen. Dat is omgerekend zo’n 43-45 graden Celcius. Morgen wordt het waarschijnlijk nog warmer.

We zullen zien!