Dag 15 - 27-07 - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 15 - 27-07 - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 15 - 27-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Panguitch

Wat hebben wij heerlijk geslapen! Het bed was helemaal top, vrij van kuilen en andere zaken, en de airco maakte weinig lawaai. Dan het ontbijt. Mmm, heerlijk gegeten! Wat een top hotel, het Best Western in Springdale. Er was van alles: wafels, pannekoeken, tien soorten fruit, cornflakes, verse muffins, bagels, toast en er werd zelfs verse omelet recht voor je neus klaar gemaakt.

Het beste van het ontbijt was misschien nog wel het uitzicht. We zaten op de patio, met uitzicht op de bergen van Zion National Park. Vlak naast ons waren mooie rose bloemetjes, een soort kelkjes. En rara, wat daar nou op af kwam. Wilde kolibries! Ze waren zo dichtbij dat we de vleugels konden horen zoemen van snelheid.

Na het ontbijt gingen we het park in met de gratis shuttle bussen die daar rond reden. We reden naar de laatste stop, waar we een wandeling gingen maken. Tijdens de wandeling hebben we veel eekhoorntjes, vogels en vlinders gezien.

Op den duur kwamen we bij een rivier. Als we verder wilden wandelen moesten we de rivier oversteken. Eerst ging het nogal onwennig. De rivierbodem zat vol stenen en je moest goed uitkijken waar je je voeten neer zette. We hebben dan ook een aantal keer onze tenen flink gestoten. Na een tijdje kregen we er zelfs lol in.

Het was er erg mooi, vooral omdat de rivier steeds verder op de canyon ging. De terugweg was ook nog spannend, want opeens kwam er iets uit de lucht aanzetten. PLETSJ! Het viel neer op het water met een harde klap. Het bewoog..! Het duurde enkele ogenblikken voordat we zagen wat het was. Het was een slang! Hij was ongeveer een meter lang en had een helder groene kleur. Hij zwom erg snel stroomop- en afwaarts. Omdat we niet wisten of de slang gevaarlijk was, moesten we snel snel terug, want hij kwam onze kant op. Een halve minuut later was de slang naar een klein stukje land gezwommen om daar in de zon op te warmen en konden wij snel langs hem glippen.

Na een snelle picknick gingen we een andere wandeling doen, naar drie watervalletjes. We begonnen al een beetje moe te worden en het liep al tegen vieren. We besloten daarom om niet al te ver te lopen, want we moesten nog naar het volgende hotel rijden. Dat was nog zo’n 2 uur rijden.

We zitten nu in een typisch cowboy achtig motel. Alles is daardoor gemaakt van hout, plastic of lambrisering. Het is er netjes, maar nog niet helemaal af. ’s Avonds hebben we bij een restaurantje aan de overkant gegeten. Het eten was er typisch Amerikaans, wat vooral makkelijk klaar te maken is. Lees: veel keus qua frituur. Ach ja, het was eten en er was geen andere keus dan daar te eten.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg. We reizen dan door Bryce Canyon naar Moab.