Dag 6 30-07 - Reisverslag uit Breíl, Zwitserland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 6 30-07 - Reisverslag uit Breíl, Zwitserland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 6 30-07

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 Juli 2014 | Zwitserland, Breíl

Omdat we nog erg moe waren van gisteren, besloten we het vandaag wat rustiger aan te doen.

Daarom hebben we een wandeling in de omgeving van Breil/Brigels gemaakt. We zijn naar het uitzichtspunt Flanz gewandeld. De wandeling begon direct vanuit het midden van het dorp, langs de golfbaan en zo verder. Op de heenweg leek de wandeling vrij kort, omdat er vanalles te zien was. Zo liep je vlak langs de golfers en hebben we nog even staan kijken hoe ze een balletje sloegen. De golfbaan bleek nog niet de makkelijkste te zijn, vanwege het bergachtige landschap en steile hellingen.

Na de golfbaan liepen we het bos in. Het bos was erg dicht en stil. Toch kon je verscheidene keren de bellen van koeien horen. Uiteindelijk kwamen we aan bij het uitzichtspunt. Het was er prachtig! Je kon ver het dal in kijken.

Op de terugweg bleek de wandeling toch wat langer te zijn dan we dachten. Het voelde op de heenweg aan als een korte wandeling, maar we hadden toch meer gewandeld dan we dachten. Op de splitsing bij de golfbaan namen we nu de andere weg. Deze weg bracht ons door de andere kant van het bos.
Daar kwamen we een egeltje tegen! Ik had nog nooit een wilde egel van zo dichtbij gezien. Het was een heel schattig egeltje, die zorgeloos over het pad aan het snuffelen was. Hij had ons niet aan horen komen en het duurde dan ook even voordat hij ons in de gaten had. Toen we dichterbij kwamen, rolde hij zich op tot een bolletje. Dat duurde maar heel even, want al snel keek hij met een oog wat er ging gebeuren. Toen hij in de gaten had dat wij hem niets deden, ging hij vrolijk door met snuffelen, maar niet meer op het pad. Het egeltje besloot dat het in het bos toch wat veiliger was.

Toen we weer thuis waren, hebben we spaghetti gemaakt. Nu sluiten we de avond af met een filmpje.
Later kater =^.^=