Dag 6 30-07 Flores - Reisverslag uit Santa Cruz das Flores, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 6 30-07 Flores - Reisverslag uit Santa Cruz das Flores, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 6 30-07 Flores

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 Juli 2015 | Portugal, Santa Cruz das Flores

Roger Federer heeft een nieuw vakantiebaantje. Tennissen was zo stressvol, dat hij nu post rondbrengt bij vakantiehuisjes in de Azoren. Haha, grapje natuurlijk.

De eerste dag in Flores. Het duurde even voordat we op weg waren, want we konden niet goed besluiten wat we eerst wilden doen.

Als eerste besloten we te starten met de merenroute langs het eiland. Er zijn op het eiland 7 meren. Als eerste kwamen we langs de meren in het midden van het eiland, Lagoa Funda en Lagoa Comprida. Deze laatste is het grootste meer op het eiland. Lagoa Funda wordt aangevuld met een waterval, waardoor dit meer in de zomer niet droog zal vallen, wat wel bij de andere meren kan.
Daarna reden we doorvaar Lagoa Seca, waar je met wat geluk inheemse vogels kunt spotten. Bij ons waren de vogels verstoppertje aan het spelen. Lagoa Branca is op zo'n 700m hoogte het hoogst gelegen meer.

Vervolgens reden we door naar het noorden, naar Ponta Delgada. Bij dit dorp zou er een mooie wandelroute zijn naar de vuurtoren op de kliffen. Helaas hebben we de wandeling niet kunnen vinden. Daarom hebben we bij de picknickplaats aan de haven geluncht. Een heerlijke plek, inclusief toiletten, douches en zelfs bbqplaatsen met hout. In het dorp is verder vrijwel niets te zien of te doen. Er was zelfs geen supermarkt, maar we hadden wel boodschappen nodig. Hup, verder naar de supermarkt in Santa Cruz. Daar hebben we heerlijke koeken gescoord. De eerste was een soort roomhoorn gevuld met custard overgoten met chocola. De tweede was veruit de lekkerste: drie lagen cake, waarvan de middelste chocola, overgoten met karamel en nootjes. Mmm zalig!

Toen we de koeken verorberd hadden, reden we door naar Lagoa da Lomba. Slingerdeslang reden we door de bergen, met uitzichtpunten naar de zuidelijke meren Rasa en Funda. Dit leken kratermeren te zijn, maar dat weten we niet zeker.

Na de meren zijn we terug naar het huisje gegaan. Eventjes opfrissen en daarna lekker gaan eten, bij restaurant Maresia. Dit keer genoten we weer van de verse tomatensalade. Als hoofdgerecht waren er dit keer andere keuzes. Zo namen we nu een salade van Rocas, mama had octopus uit de oven (erg lekker) en ik had een mals stukje vlees. We namen dit keer geen toetje, want de rijstepudding hadden we gisteren al op. We sloten de avond af met een koffietje.