Dag 2 24-07 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 2 24-07 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 2 24-07

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

24 Juli 2011 | Finland, Helsinki

Onze eerste echte dag in Finland! Vandaag trekken we door Helsinki en naar het eiland Suomenlinna dat daar vlakbij in de buurt ligt. Daar zijn we met de ferry naartoe gegaan. Op het eiland ligt een gehele kleine gemeenschap en er is van alles te zien; een kerk, een fort, de kanonnen die vroeger gebruikt werden en de Kings’ Gate. Een heel mooi eiland, waar ook nog steeds inwoners leven.

Na op het eiland gepicknickt te hebben en weer op het ‘vasteland’ te zijn aanbelandt, was er een speciale rallyrace aan de gang met twee of drie bekende rallyracers. Het stelde echter niet veel voor; ze reden een rondje of twee, draaiden wat donuts en gingen weer naar de garage. Wel was het evenement eromheen goed georganiseerd met een mooi groot scherm, veel hekken en feestmuziek. Op de markt erachter hebben we bovendien wat kersen, frambozen en blauwe bessen gescoord. Lekker dat die waren!!
Omdat er bij de rally niet veel te zien was, gingen we verder. In Helsinki staan vele mooie kerken en deze hebben we natuurlijk ook bezocht. De eerste kerk die we bezochten was er een van bruin steen met groene daken met daarop gouden uientorentjes, wat een typisch Russische invloed is. Deze kerk konden we echter niet in. Daarna zijn we naar de kathedraal gegaan. Deze kerk was ongeveer net zo groot als de Gummarus kerk in Steenbergen, maar met een andere inrichting en heel simpel.

De laatste kerk die we bezocht hebben was compleet uit rots gehouwen. Van bovenaf viel het licht heel erg mooi binnen en het was een erg grote kerk. Toen waren onze beentjes eigenlijk alweer erg moe… gelukkig maar dat we vlakbij het hotel waren! Daar hebben mama, Leonie en ik nog even van de sauna genoten voordat we naar bed gingen.