Dag 14 05-08 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 14 05-08 - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 14 05-08

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Augustus 2011 | Finland, Kouvola

Wederom een reisdag vandaag. In totaal 318km, die er iets meer zijn geworden aangezien we een omweg namen. Alles tezamen hebben we zo’n 4 en half uur gereden.

Enkele dagen geleden hadden we de tip van een oude dame om naar de burcht in Suomenlinna te gaan. Van wat zij vertelde was het een erg grote burcht die ook goed onderhouden en mooi was. Dit kasteel hebben we onderweg aangedaan.
Achteraf gezien viel de burcht erg tegen. Uiteraard moesten we entreegeld betalen en kon je, als je wou, met een gids meelopen. Die zou dan wat vertellen. Er werd echter aan niemand verteld dat je zonder gids bepaalde delen van het kasteel niet mocht bekijken! Zo mocht je de torens niet in, de kerkers niet en ook bepaalde zalen waren zonder gids ‘verboden’. We hebben geprobeerd om alsnog de torens etc. in te gaan, maar overal waar je niet in mocht stonden bewakers. Hier baalden we nogal van. Na ongeveer 40 minuten hadden we de burcht ook wel gezien en besloten we terug naar de auto te gaan.

Bij de poort aangekomen, moesten we echter wachten. De draaibrug ging namelijk open! Dit was erg speciaal om te zien. Het duurde ook niet zo heel erg lang, voordat de boot door de brug heen was en wij weer verder konden.

De tijd daarna hebben we alleen nog maar naar ons laatste hotel gereden. Mama wilde graag nog een toeristische route rijden, die toevallig op de weg lag. Maar de weg zorgde ervoor dat we alleen nog maar langer moesten rijden en dat we een beetje misselijk werden, want de weg zat vol met bochten en heuvels.

Zo rond half 7 kwamen we aan in ons laatste hotel in Kouvola. Het hotel zat midden in het centrum en dat kwam goed uit want dan konden we te voet op zoek naar een restaurant. Uiteindelijk kwam onze keuze op het Spaanse restaurant Olé. Daar hebben we tapas als voorgerecht gegeten, Leonie at lasagne als hoofdgerecht en wij biefstuk met ieder een ander sausje.
Als toetje namen we cheesecake met aardbeiensaus. Tijd voor een laatste keer in de sauna was er niet, want het was al 22.00u geweest toen we terug in het hotel waren. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant gaf het ook niet erg. Wel hadden we heerlijk gegeten en dat was een goede afsluiter van de vakantie!