Dag 12 03-08 - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 12 03-08 - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 12 03-08

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Augustus 2011 | Finland, Joensuu

Vandaag moesten we weer verkassen. Erg ver rijden hoefden we dit keer niet, iets minder dan 3uur. Bovendien zouden we onderweg langs een natuurpark komen. Hier zouden we natuurlijk een wandeling maken. Daarbij hebben we inmiddels het meest noordelijke gehad, de muggen worden ook met iedere trip wat minder agressief. Dit wil niet zeggen dat we kunnen stoppen met het smeren van autan enzo. Papa z’n mug-off is inmiddels hernoemd naar mug-on, want iedere keer als hij zich ermee insmeert werkt het spul zo’n 5 minuten en daarna komen ze weer. Full attack!

Allereerst kwamen we vandaag langs het Finse Nationale Steenfabriek en –museum. In de fabriek kon je een kleine tentoonstelling met stenen vanuit de hele wereld bezichtigen. Daarna was er de mogelijkheid om haarden en keramiek die de fabriek ook maakte bezichtigen. Om het museum echter in te gaan, moest je entree betalen. Dit was echter zoveel, dat het het ons niet waard leek om dat te betalen om naar binnen te mogen. Dus gingen we de mooie tuin, ook aangelegd en compleet ontworpen door de eigenaar van de fabriek, bezichtigen.

Na de steenfabriek was het tijd om verder te gaan. Na wat verder te hebben gereden, kwamen we bij de wandeling. De wandeling zou dit keer naar drie heuveltoppen leiden. Een drieling: Ukkukoli, Pahakoli en Ahhakoli. De eerste heeft een hoogte van 349m, de tweede 329m en de derde 334m. Daarbij zou de wandeling niet zo lang zijn; bij elkaar 1.1km.

En dan het uitzicht! Mooi! Het was zonnig en heel helder weer dus je kon kilometers ver kijken! De foto’s zijn daardoor ook heel erg mooi geworden. Het beklimmen van de heuveltoppen was ook erg leuk, op iedere top zat namelijk een rots. En die kon je lekker beklimmen en afdalen. Al waren sommige stukken glad en moest je oppassen.

Na de wandeling moesten we echter weer verder rijden. Het werd namelijk al laat. Nadat we ingecheckt waren, gingen we effetjes in de sauna. Deze sauna was weer ongelofelijk hot en rook erg naar hout. Daar bleven we dus niet zo lang in. Daarna gingen we wat eten en zijn we na het eten een ommetje gaan maken want ook deze keer hebben we weer zoveel gegeten dat het eigenlijk niet goed was. Dadelijk gaan we lekker film kijken :) en dan bedje slapen. En als beloofd zal ik nu de foto’s van de eland online zetten, dus kijk nog even in het reisverslag van dag 10!!