Dag 10 - 22-07 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 10 - 22-07 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 22-07

Door: Manon Teeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Williams

Vandaag moeten we Las Vegas alweer achter ons laten. Het was een hele leuke stad, waar veel te doen en te zien is. Wel een stad waar je flink wat pesos moet hebben, want zelfs een ijsje kost $4,95 per bolletje!

Voordat we naar Williams gaan, bezoeken we eerst de Hoover Dam. Deze dam ligt op iets meer dan een uur rijden van Las Vegas. De dam beschermt de stad van overstromingen in het natte seizoen, zorgt in het droge seizoen voor irrigatie en levert het grootste deel van de stroom die de stad verbruikt. De dam is 221,4 meter hoog, de één na hoogste dam van Amerika. Er was de mogelijkheid om een tour te doen, maar wat ons niet duidelijk werd was of je nu in de dam kon. We hadden al diverse keren van anderen gehoord dat je slechts beperkt de dam in kan, vanwege verscherpte veiligheidsredenen. Dit in verband met de mogelijkheid dat de dam een terroristisch doelwit kan zijn. Daarom hadden we besloten om alleen op en om de dam te lopen, wat ook een prachtig uitzicht leverde.

Na de dam reden we verder. Hier en daar hebben we een korte stop gedaan om daar wat koffie te drinken. Overigens hebben we vandaag voor het eerst op deze reis een onweersbui met regen meegemaakt. De bui was vrij groot en leek heftiger, doordat het geluid in de bergen weerkaatst.

Williams is een stad gelegen aan de bekende Route 66. Het stadje ziet er gezellig uit en doet cowboy-achtig aan. De temperatuur is hier met 18 graden beduidend lager dan in Las Vegas, waar het 37 graden was.

’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij Route 66 Italian Bistro. Een Italiaans restaurantje met (h)eerlijke pizza! Alles aan de pizza was lekker. Mama en papa deelden een pizza met kip, tomaten, pesto en mozzarella. Leonie en ik deelden een pizza met salami, geroosterde paprika, champignons, olijven en mozzarella. Daarna moesten we natuurlijke enkele toetjes proberen. Papa had een kaasplankje met een lokale wijn, mama at vanille ijs met likeur en espresso bovenop gegoten, Leonie haar favoriete tiramisu en ik had tartufo. Allemaal erg lekker.