Dag 8 01-08 Pico - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 8 01-08 Pico - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 8 01-08 Pico

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Augustus 2015 | Portugal, Ilha do Pico

Zoals ik gisteren al zei, is het vandaag weer tijd voor ons om te verkassen. Het is vooral een reis- en wachtdag, want de vertrektijden vallen ongunstig. Zo zouden we in eerste instantie om 11.20 vliegen en om 12.05 aankomen op Horta, te Faial. Dan moesten we 5u wachten op de boot die om 17.15 vertrok naar Madalena, te Pico. We dachten nog: "welke idioot heeft het zo geregeld dat we 5 uur lang in Horta op de boot moeten wachten, met alle bagage die we nergens konden droppen". Op internet zagen we dat er een boot om 13u zou gaan. Als alles op tijd ging, zouden we die makkelijk kunnen halen.

Maar Portugal zou Portugal niet zijn, als alles op tijd zou vertrekken. Je vat m natuurlijk al: we hadden vertraging. Het weer op Flores was zonnig, maar de wind woei nogal hard. Het vliegtuig dat ons naar Faial zou brengen, stond nog in Faial, omdat het vanwege de wind niet op Flores zou kunnen landen. Het werd wachten. Lang wachten, want uiteindelijk gingen we pas om 13.40 boarden en vloog het vliegtuig pas rond 14u. Achteraf gezien hadden we de boot van 13u natuurlijk nooit kunnen halen.

Aangekomen in Horta, namen we de taxi vanaf het vliegveld om ons naar de haven te brengen. Dat was nogal een eind, maar de chauffeur bracht ons er met vlotte tred en een aantal Portugese inhaal manoeuvres er naar toe. Eenmaal in de bootterminal bleek dat we onze bagage al konden inchecken. Dit was erg fijn, want zo konden we de resterende uren wachten lekker de stad een beetje verkennen. We hebben echter weinig van de stad gezien, want het was al een flink eind lopen vanaf de haven om bij de eerste terrasjes te komen. Daar hebben we toen een sangria gedronken.

Om 17u was het boarden voor de boot begonnen en in tegenstelling tot de vliegtuigen en hun vertragingen, vertrok de boot precies op tijd. De overtocht duurde een kleine 30 a 45 minuten. Het was zo voorbij. In Madalena hebben we vervolgens de huurauto opgehaald. Inmiddels hebben we toch al redelijk wat huurauto's gehad, maar nog nooit was de auto zo oud en vol met krassen. Op Pico rijden we in een minstens 15 jaar oude Volkswagen Polo, inclusief 3 deuken, een kapotte hoedenplank, (gewoon dwars door midden waardoor het twee halve zijn), heel veel krassen en stukken waar de verf compleet weg is. Maar ja, we doen het er maar mee. Het is maar voor een paar dagen...

Het hotel is daarentegen super. Het heeft een heerlijk zwembad, inclusief jacuzzi en sauna. Ook de bedden liggen eindelijk wat beter. Deze zijn nog steeds hard, maar al minder dan de andere bedden die we tot nu toe hebben gehad.

's Avonds hebben we bij Tapasbar Cella Bar gegeten. Lekker proeven van allerlei verschillende tapas, zoals octopus salade, huisgemaakte tonijnsalade en inheemse zeevruchten (die helaas iets te lang gegrild waren). Allemaal met een lekkere Azoriaanse rode wijn. Als toetje deelden we aardbeien pannacotta en chocolade mousse, die meer weg had van chocolade pudding maar qua smaak echt naar chocolade smaakte.

Morgen gaan we het eiland verkennen. Ik ben benieuwd...