Dag 7 29-07 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 7 29-07 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 7 29-07

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Juli 2011 | Finland, Rovaniemi

Vandaag hoeven we niet te reizen, niet ver althans want we overnachten weer in Rovaniemi. We zijn eens een kijkje gaan nemen bij het Santa Village, dat net boven het Santa Park ligt. Het is een groot dorp, vol met souvenirwinkels, restaurants en andere shops. Het dorp is echter niet met Kerst open; het is geopend van begin juni t/m 13 augustus dit jaar. Veel kerstshoppen zal er dus nooit zijn. Wel hebben we, na verscheidene winkels te hebben gehad, een leuke aanwinst voor onze kerstboom gevonden. In het dorp ben je al snel enkele uren zoet, vooral wanneer je zelf rendieren mag voeren!! Dat was nog eens leuk! We kregen wat takjes waarvan ze alleen de blaadjes opaten, vervolgens namen we foto’s en kregen we zelfs een spoedcursus lassowerpen. Ook hebben we nog in de arrenslee (zonder rendieren ervoor) en in een originele rendiertent gezeten. Die tent was van alleen maar rendierhuiden gemaakt en heel zacht.

Na vrij laat te hebben geluncht, gingen we wat verder naar het noorden om een wandeling te maken. Toen we daar bijna waren, zagen we weer een echt rendier! Hij was echter vrij snel in de bosjes verdwenen. De wandeling zou ongeveer 2.5km lang zijn en dan zou je bij een uitkijkpunt zijn. Het duurde echter volgens ons een stuk langer. Het uitzicht was gelukkig wel mooi. De wandeling terug was natuurlijk net zo lang…

Toen we (lees papa) eindelijk uitgewandeld waren, gingen we terug naar Rovaniemi. We hadden echter nog geen honger. Toen zagen we op een van de borden een skicentrum aangegeven staan. We hadden al in het hotel vernomen dat er in de buurt van Rovaniemi een schansbaan en verscheidene andere winteractiviteiten ook in de zomer konden worden beoefend; zoals langlaufen. We zagen echter ook een rodelbaan! En daar wisten wij wel raad mee. We zijn maar drie keer naar beneden geweest, maar het was hartstikke leuk.