Dag 10 01-08 - Reisverslag uit Kuhmo, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 10 01-08 - Reisverslag uit Kuhmo, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 10 01-08

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Augustus 2011 | Finland, Kuhmo

Eland!!

Vlak voor ons doemt ineens een eland op! Dat terwijl we onderweg waren naar ons volgende hotel. De weg is lang en saai, tenminste totdat er ineens een eland voor ons opdoemde. Zo snel mogelijk hadden we ons fototoestel klaar, om zoveel mogelijk fotos te nemen voordat hij zou verdwijnen. Score: Papa 0, ik 4 waarvan er 2 fotos mislukt zijn. Gelukkig maar dat ie op de andere twee er prachtig opstaat!! En hij liep zo mooi, net als een giraffe. Gracieus en elegant. Helaas was zn schutkleur ook perfect, we waren hem in de bosjes zo kwijt...

De dag was al helemaal goed voordat ie begonnen was. We gingen verder, en gingen onderweg weer wandelen. Het wandelpad was niet al te lang dit keer; slechts 3km. Maar ook daar had het bos een mooie verrassing voor ons! Halverwege de wandeling liepen we van een berg naar beneden. En opeens bedacht ik me dat er iets naar ons zat te kijken... Het duurde niet lang voor ik het zag, want hij had een oranje band om.. Een rendier! In het bos dit keer! Nu pas konden wij goed zien wat een perfecte schutkleur deze dieren hebben. Papa en Leonie hadden het dier nog lang niet gezien en maakten zoveel lawaai dat ik bang was dat het dier weg zou rennen.

Gelukkig voor ons moest hij zolang denken of wij een bedreiging waren ja of nee, dat we enkele goede fotos van hem hebben kunnen nemen. Toen hij daarna besloten had dat we geen bedreiging vormden, ging hij gewoon rustig door met eten. En wij kort daarna ook met wandelen.

Maar de verrassingen waren nog niet op vandaag! Nadat we ergens besjes hebben gesnoept, vers van de struik!, hoorde ik ergens in de verte tikken. Tikken tegen een boom. Papa en Leonie hadden wederom haast en waren al ver vooruit, wat mij mooi de kans gaf de vogel te spotten. En ook hij bleef lang tikken! Zolang dat ik enkele fotos en zelfs een filmpje van hem heb kunnen maken! Helaas kwam er toen een auto aan (de boom lag vlak naast de weg) en samen met de auto verdween ook de specht.
Het filmpje is wat minder, wel staat hij mooi op de foto :)

Na de wandeling moesten we weer verder reizen. Graag hadden we nog gekanood, maar omdat we nog 3 uur te gaan hadden (het was iets meer dan 4 uur in totaal) hadden we er simpelweg niet genoeg tijd voor. We moesten namelijk naar het hotel in Kuhmo. Daar hebben we nog even snel van de sauna genoten voordat we gingen eten.

De fotos van het rendier en de eland moeten helaas tot het volgende hotel wachten. Er is hier alleen op de begane grond op een oude computer internet en we hebben geen kabels bij om de computers te koppelen. Dus, die hou je nog van me te goed!