Dag 9 31-07 - Reisverslag uit Ruka, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu Dag 9 31-07 - Reisverslag uit Ruka, Finland van Manon Teeuw - WaarBenJij.nu

Dag 9 31-07

Door: manonteeuw

Blijf op de hoogte en volg Manon

31 Juli 2011 | Finland, Ruka

Vannacht hebben we voor het eerst regen gehad. Bovendien is het vanmorgen een stuk kouder dan andere dagen; het was 15 graden en vrij bewolkt. Gelukkig kwam ’s middags toch nog het zonnetje doorzetten :)

Eerst hadden we het plan om vandaag te gaan kanoën. Dit plan is echter niet door gegaan, omdat op zondags de verhuurders dicht zijn. Best jammer. Daarom gingen we op zoek naar plan B. Wandelen zijn we inmiddels een beetje beu, maar iets anders om te doen hebben we helaas niet gevonden :P
We hebben vandaag er dus weer wat kilometers erbij gewandeld. Onderweg zouden we bij een canyon, genaamd Oulankaköngas. Die was best indrukwekkend. Met heel veel klippen en rotsen, die stijl naar beneden gingen. In het dal een woeste rivier. Al met al leverde dit een aantal mooie plaatjes op.

Toen we weer bij de auto aangekomen waren, waren we al best hongerig. In het skidorp waar wij verblijven, waren er vrijwel geen restaurants en degenen die er waren zijn zeker niet leuk. Dus gingen we hoopvol naar een andere stad, die tegen de Russische grens aanligt: Kuusamo. Achteraf gezien hadden we ons dit ritje kunnen besparen, want ook hier waren er weinig restaurants en degenen die er waren, waren gesloten of half vervallen. Dit betekende dat we dus terug gingen naar Ruka. Daar zagen we aan de voet van de berg drie restaurants naast elkaar gelegen, waarvan er een open was. Een Italiaan, met als specialiteit pizza’s. Omdat het er ook gezellig uitzag besloten we daar te blijven eten. Dit lag natuurlijk ook vooral aan het alternatief; eten in een van de hotels boven op de berg.

Maar o o o wat was het lekker!! We hebben zelfs zoveel gegeten dat we op ontploffen staan en er was zelfs nog meer. We konden het simpelweg niet op. Nu maar hopen dat onze slaap niet wordt verstoord door de hoeveelheid eten… :)